۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 58324
رگ‌یاب هوشمند

با پیشرفت فناوری و تولد فناوری‌های نوین، بسیاری از مشاغل به ابزار و وسایل هوشمند متفاوتی مجهز شده‌اند که به بهتر انجام شدن وظایف آن‌ها در شغل‌های مختلف کمک می‌کند. حرفه «پرستاری» نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیست.

در سال‌های اخیر، اختراعات بسیاری در حوزه مراقبت‌های پزشکی و سلامتی صورت گرفت که در نهایت به ظهور ابزاری جدید در دست پرستاران و پزشکان انجامید. یکی از این ابزارها یا در اصطلاح گجت‌هایی که در کار پرستاری مورد استفاده قرار گرفت و کار را برای پرستاران کمی ساده کرد «رگ‌یاب هوشمند» بود.

بدون شک، پرستاران کهنه‌کار و باتجربه در پیدا کردن رگ مریض‌ها ماهر هستند، اما اگر رگ‌های مریض به هر دلیل (چاقی، افت فشار شدید و...) به راحتی پیدا نشود، دردسرهایی برای پرستاران دارد که می‌تواند در تسریع اقدامات آنها وقفه ایجاد کند. فرد بیمار به سبب تحمل سوزن‌های متعدد به قصد یافتن رگ، کلافه شده و ممکن از با واکنش‌های ناخودآگاه کار را برای پرستار سخت‌تر کند. دستگاه «رگ‌یاب هوشمند با نام انگلیسی (vineviewer)» راه‌حلی جادویی برای مشکلات بیماران و پرستاران پیدا کرده است.

این دستگاه با تابش نور لیزر بر سطح پوست بیمار، سالم‌ترین و در دسترس‌ترین رگ‌ها را مشخص کرده و کار رگ‌گیری را برای پرستاران تسهیل می‌کند. عمق نمایش رگ‌های زیرپوستی بین ۱۰ تا ۱۵ میلی‌متر است. مطالعات نشان داده این دستگاه خطاهای رگ‌گیری را تا ۷۰ درصد کاهش می‌دهد. قیمت پایه این دستگاه ۲۸۰ دلار است.

کد خبر: 58324

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =