تجدید قوا کن تحمل نکن

حتماً این روزها عبارت «تاب‌آوری» به گوش‌تان خورده و کنجکاو شده‌اید بدانید که این مفهوم چیست و چرا دغدغه خیلی‌ها شده و می‌خواهند آن را بیاموزند. مطالعه در مورد تاب‌آوری و آشنا شدن با این موضوع مهم را می‌توانید با کتاب «تاب‌آوری؛ مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد» شروع کنید. اگر دوست دارید بدانید چگونه می‌توانید مهارت‌های خود را در زمینه مقاوم‌تر شدن و تاب‌آوردن افزایش دهید، این کتاب انتخاب خوبی برایتان خواهد بود.

کتاب موردنظر شامل ۶ مقاله است که اولین بار در مجله «هاروارد بیزینس ری‌ویو» چاپ شده است. مقالات کتاب شامل این عناوین است؛ ماهیتِ «تاب‌آوری» و مکانیسم آن، تاب‌آوری به زبان ساده، چطور میزان تاب‌آوری خود را ارزیابی، مدیریت و تقویت کنید، در هر نقدی درسی برای شما هست، جنگیدن: چطور رهبران بزرگ بعد از مصیبت‌های کاری به زندگی برمی‌گردند، تاب‌آوری یعنی تجدید قوا کردن نه تحمل کردن.

با خواندن این کتاب و مقالات آن متوجه می‌شوید که چرا بعضی افراد در مقابل سختی‌ها و ناملایمات کمر خم نمی‌کنند و با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهند. اما بعضی افراد با اولین اتفاق غیرمطلوب خود را می‌بازند و شیرازه زندگی‌شان از هم می‌پاشد. همچنین در حین خواندن کتاب متوجه می‌شوید که این یک مهارت است و برای داشتنش باید همت کنید و آن را بیاموزید. برای آموختن این مهارت می‌توانید ابتدا با مطالعه درست و عمیق شروع کنید و سپس با کمک گرفتن از متخصصان این حوزه به سطح قابل‌قبولی برسید. این کتاب همچنین مناسب حال کسانی است که بحرانی را از سر می‌گذرانند و یا گذرانده‌اند و اکنون به یک راهنمای جامع برای عبور از عواقب بحران نیازمندند.

کتاب «تاب‌آوری؛ مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد» را انتشارات پندار تابان با ترجمه فرخ تابنده و با قیمت ۵۳۵۰۰ تومان، منتشر کرده است.

کد خبر: 60665

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =