روی پرده نقره‌ای چه خبر است؟

سینما یکی از هنرهای جذاب و پر مخاطب در جهان است. امروزه یکی از راه‌های گذران اوقات فراغت و پاسخ به نیازهای فرهنگی، رفتن به سینما و چشم دوختن به پرده نقره‌ای است. جایی که دیدن فیلم در آن برای دوستداران هنر هفتم همیشه شگفت‌انگیز است و با دیدن فیلم از تلویزیون تفاوت‌های زیادی دارد. آخر هفته‌ها زمان مناسبی برای انتخاب یک فیلم و رفتن به سالن سینماست. پس با ما همراه باشید تا ببینیم این روزها چه فیلم‌هایی و با چه خصوصیاتی در حال اکران است.

نگهبان شب

رضا میرکریمی از فیلمسازان مطرح سینمای ایران است. احتمالاً او را با «زیر نور ماه» و «یک حبه قند» به یاد می‌آورید. این فیلمساز هم‌اکنون فیلم «نگهبان شب» را بر روی پرده سینما دارد. داستان این فیلم مثل بیشتر فیلم‌های میرکریمی در بستر اجتماعی تعریف شده و حول مسائل انسانی می‌چرخد.

خلاصه داستان: در نگهبان شب داستان کارگر روزمزدی را پی می‌گیریم که تازه از شهرستان به تهران آمده و برای پیدا کردن کار در ساختمانی به عنوان نگهبان کار می‌کند. در این بین رسول متوجه اتفاقاتی می‌شود که پیمانکار ساختمان در آن نقش دارد. همچنین روایت عشقی که شخصیت اصلی فیلم را درگیر کرده از محورهای دیگر فیلم است.

نگهبان شب سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را از جشنواره چهلم ربوده است. محسن کیایی، تورج الوند، لاله مرزبان و علی اکیر اصانلو در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. اگر به ژانر اجتماعی در سینما علاقه‌مند هستید این فیلم را از دست ندهید.

فسیل و شهر هرت

اگر دنبال کمدی ایرانی هستید و به این گونه فیلم‌ها علاقه دارید، فسیل و شهر هرت انتخاب‌های خوبی هستند. فسیل ساخته کریم امینی است که بیشتر در عرصه کمدی‌های به اصطلاح بفروش فعالیت می‌کند. در واقع او کارگردانی متعلق به سینمای بدنه است. سینمایی که همواره مخاطبان خودش را دارد. او هم‌زمان فیلم شهر هرت را نیز بر روی پرده سینما دارد. فیلمی که یک کمدی اجتماعی است و به بیان مسائلی چون فساد و اختلاس در جامعه می‌پردازد.

خلاصه داستان فسیل: زندگی چند جوان در دهه پنجاه شمسی را می‌بینیم که اتفاقی زندگی آن‌ها را زیرورو می‌کند. سه دوست که در دهه ۵۰ سودای خوانندگی دارند و در تلویزیون ملی برنامه اجرا می‌کنند، درگیر نیروهای ساواک می‌شوند و همین موضوع مسیر آن‌ها را تغییر می‌دهد...

بازی خوب و قابل توجه بهرام افشاری یکی از نقاط قوت فیلم است. بازیگران دیگری همچون الهه حصاری، الناز حبیبی، هادی کاظمی و ایمان صفا نیز در این فیلم بازی می‌کنند.

خلاصه داستان شهر هرت: حکایت زندگی یک خواهر و برادر به نام‌های «پرویز» و «پرستو» که از راه سرکیسه کردن خانواده‌های پولدار امرا معاش می‌کنند. پرویز با کرایه کردن یک ماشین نعش‌کش به خانه مرده‌های پولدار می‌رود و با دادن آدرس آن‌ها به خواهرش شرایط کلاهبرداری را مهیا می‌کند. آن‌ها در یکی از کلاهبرداری‌های مشترک‌شان اسیر باند مافیاییِ «سالار» می‌شوند که به تازگی مقدار زیادی دلار اختلاس کرده و با جا زدن خود به عنوان مرده قصد فرار از ایران را دارد. پرستو متوجه این اقدام سالار می‌شود و تلاش می‌کند از این اطلاعات جدید برای تَلَکه کردن بیشتر او استفاده کند. در این بین ماجراهای دیگری برای این خواهر و برادر اتفاق می‌افتد...

پژمان جمشیدی، شبنم مقدمی، بابک کریمی و اکبر رحمتی از بازیگران اصلی شهر هرت هستند.

بعد از رفتن

رضا نجاتی کارگردان و نویسنده فیلم بعد از رفتن است که این روزها بر پرده سینماهای کشور اکران می‌شود. صابر ابر، سارا بهرامی، پانته‌آ پناهی‌ها، بهرام شاه‌محمدلو و پوریا رحیمی سام در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. نجاتی پیش از این به عنوان کارگردان فیلم کوتاه شناخته می‌شد و در جشنواره چهلم با «بعد از رفتن» وارد عرصه فیلم بلند شد. محور این فیلم یک قصه آشنا در سینماست؛ دنبال یک گمشده گشتن. قصه‌ای که با پرداخت‌های گوناگون حکایت از این دارد که گمگشتگی، مسئله همیگشی انسان است. بعد از رفتن از آن دسته فیلم‌هایی است که با وجود مطلع شدن از نقاط ضعفش، تا آخر مخاطب را با خود همراه می‌کند. قاب‌های خوب، طبیعت زیبای جنوب و سکانس‌های مربوط به سیرک این فیلم را به لحاظ بصری جذاب و تماشایی کرده است. اگر به درام و روایت دغدغه‌های انسانی علاقه دارید، دیدن این فیلم برایتان خوشایند خواهد بود.

خلاصه داستان: آرش بعد از زمانی طولانی به زادگاه خود بازگشته تا گمشده‌اش را بیابد. این فیلم حکایت فقدان و تأثیرات آن بر روح و روان آدمی است. آرش که بعد از یک جدایی سفر کرده و در جنوب کشور زندگی می‌کند، به ناچار به تهران بازمی‌گردد و آن زخم ناسور دوباره سر باز می‌کند...

شهرک

شهرک فیلمی در ژانر اجتماعی است. کارگردان و نویسنده آن علی حضرتی است. حضرتی موفق شده داستانی نو را به سینمای ایران بیاورد. هرچند این داستان در سینمای جهان با پرداخت‌های حرفه‌ای‌تری ساخته شده، اما بدیع بودن کار حضرتی را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. فیلم با بازی ساعد سهیلی، مهتاب ثروتی، کاظم سیاحی و همایون ارشادی همراه است.

خلاصه داستان: نوید فلاحتی (ساعد سهیلی) جوانی است که بالاخره علاقه‌مندی‌اش به سینما وارد عرصه حرفه‌ای شده و مهر تأیید خورده و قرار است در یک فیلم بازی کند. یکی از شروط بازی در این فیلم شرکت در تمرین‌های روحی و روانی گروه بازیگران در شهرکی ایزوله است. او در ابتدا با شوق و هیجان به سمت این اتفاق می‌رود، اما بعد ترس و دلشوره و مسائل دیگر وضعیت بغرنجی را برایش پیش می‌آورد...

کد خبر: 64338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =