تماشای صحنه تئاتر جلوی تلویزیون

بسیاری مواقع مشغله زیاد و زمان محدود اجازه نمی دهد بتوانیم از همه برنامه‌های فرهنگی و هنری در حال اجرا و اکران استفاده کنیم. تئاتر یکی از هنرهای محبوب است که اگر به آن علاقه‌مند باشید، از دست دادن دوره اجرا برایتان به معنی حسرت است. شاید هم بعضی اوقات ترجیح می‌دهیم در خلوت خودمان تئاتر مورد علاقه‌مان را تماشا کنیم. یا اینکه در شهر دیگری زندگی می‌کنیم و برای‌مان مقدور نیست به دیدن اجرای زنده برویم. شاید هم دل‌مان بخواهد یک نمایش را دو یا چندبار تماشا کنیم. در چنین وقت‌هایی با دیدن فیلم‌تئاتر مورد نظر می‌توان جبران مافات کرد.

بسیاری از تئاترهایی که به روی صحنه رفته‌اند و دوره اجرای آن‌ها تمام شده، اکنون به‌صورت فیلم و نسخه ویدئویی در اختیار مخاطبان قرار دارد. اتفاقاً به دلایلی که گفتیم این گونه نمایش مورد استقبال خوب مخاطبان قرار گرفته است. فیلم‌تئاتر البته شامل اجراهایی که در سال های خیلی دور بر صحنه رقصیده‌اند نیز می‌شود. پس اگر به فیلم تئاتر علاقه دارید با انتخاب چند کار جذاب و تماشایی و خرید آن، آخر هفته خوب و جذابی داشته باشید.

مرثیه‌ای برای یک دلقک

فیلم‌تئاتر نمایش به نویسندگی و کارگردانی رامین کهن بع از اجرای سال‌های گذشته خود در تالار مولوی اکنون در دسترس مخاطبان است. پریا علیمحمدی، بهاره طاهری، پریسا نعمتی مقدم و مرضیه نادری عروسک‌گردانان و محسن علیمحمدی نیز به عنوان بازیگر در این نمایش همکاری داشته‌اند. مرثیه‌ای برای یک دلقک یک کار عروسکی برای بزرگسالان است. این نمایش با ویژگی رمانتیک و عاشقانه بودن به روی صحنه رفت. در صحنه‌هایی از آن نیز شعبده‌بازی اجرا می‌شود که به جذابیت روند نمایش کمک کرده است.

خلاصه داستان: مرثیه‌ای برای یک دلقک، داستان عاشق شدن یک دلقک است. دلقکی که عاشق شاهزاده‌ای می‌شود و در این بین ماجراهایی برای او پیش می‌آید...

ماکوندو

این نمایش اقتباسی است از یکی از داستان‌های کوتاه گابریل گارسیا مارکز، نویسنده چیره‌دست آمریکای لاتین. آرش پارساخو، نویسنده این نمایشنامه و آزاده انصاری ،کارگردان کار است. ظرافت و دقت در پرداخت به جزئیات از داستان زیبای مارکز نمایشی تماشایی ساخته است. سبک رئالیسم جادویی داستان‌های مارکز آن‌قدر گیرایی دارد که مخاطب را برای ساعتی از این جهان جدا کند. بعد از دیدن این نمایش شما هم مثل کارگردان و نویسنده به این جمله مارکز فکر می‌کنید که می‌گوید: «مشکل اصلی این است که زندگی مثل ادبیات نیست.» فرزین محدث، رامین سیاردشتی، بهرام افشاری، مینووش رحیمیان و فاطمه عباشی بازیگران این تئاتر هستند. فیلم‌تئاتر فوق را می‌توانید از سایت‌های معتبر فیلم و نمایش تهیه کنید.

خلاصه داستان: در شبی طوفانی، الیزندا و پلایو از پیدا کردن فرشته‌ای در حیاط خانه متحیر می‌شوند. فرشته‌ای که آمده تا بچه مریض آن‌ها را با خود به آسمان‌ها ببرد، اما نمی‌تواند چون زخمی است و بال‌های بزرگ‌اش به او اجازه حرکت نمی‌دهد. وجود یک فرشته به سرعت در «ماکوندو» پخش می‌شود؛ مردم برای دیدن او صف می‌کشند یا درخواست معجزه و شفا می‌کنند. اما به مرور زمان حضور فرشته عادی می‌شود و همه او را فراموش می‌کنند. فرشته‌ای با بال‌های بزرگ، غمگین، گوشه حیاط افتاده است.

آکواریوم

این نمایش با بن‌مایه‌های اجتماعی و فرمی سوررئال یکی از مسائل اصلی دنیای امروز را که زندگی انسان‌ها را تحت‌تأثیر قرار داده، روایت می‌کند؛ مهاجرت. آن هم مهاجرت توسط قاچاقچیان در میان اقیانوس. نویسنده آکواریوم علی خدادای و کارگردان این اثر تقی علی آبادی است. بازیگران کار نیز امیر عبادی، پرستور گلزار مقدم، تقی علی ابادی، امید درویش‌زاده، آیسان نعمت‌زاد، سید مسلم حجتی، راحله لطفی و رضا رجبی هستند.

خلاصه داستان: این نمایش روایت انسان‌هایی است که به خاطر مشکلات مالی و نارضایتی از شرایط کشور خود، در آب‌های آزاد رها می‌شوند اما آیا مقصدی در کار است؟... در بخشی از این نمایش می‌بینیم: تمام صداها رو دارم می‌شنوم؛ صدای اولین اذانی که تو گوشم خوندن، دارم سبک می‌شم مثل موقعی که بابام می نداختتم بالا و دوباره می‌گرفتتم. خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد اگر اینه پس چرا نصف صورت اون پسر رو کوسه خورده بود. خودم دیدم فرمانروای دریا، دریا کثافت رو پس می‌زنه و همیشه تمیزه پس کثافت زمین چی می‌شه. تمام جنگ معامله و سودجویی قدرتمند است. لعنت به قدرت و پول و سیاست...

دختر کدو تنبل

این نمایش پربازدید در ژانر کودک و نوجوان تهیه شده و خالی از لطف نیست در این روزها که هفته جهانی کودک را پشت سر گذاشتیم به تماشای آن بنشینیم. نمایش دختر کدو تنبل بر اساس داستانی به نویسندگی افسانه شعبان نژاد است. این نمایش به نوییسندگی شادی پور مهدی و کارگردانی مریم اقبالی توسط مرکز تولید تئاتر ئ تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهیه شده است. بازیگران و بازی‌دهندگان عروسک در این نمایش مریم اقبالی، مونا کیانی‌فر، هانی حسینی، الهام عابدی، علی باروتی و علی ابوالخیریان هستند. صداپیشگی عروسک‌ها را شادی پورمهدی، محمدرضا مالکی، سلما محسنی‌اردهالی، معصومه کاظمی، مونا کیانی‌فر، الهام عابدی و سارا اقبال انجام داده‌اند.

خلاصه داستان: این نمایش داستان خاله پیرزنی را روایت می‌کند که سال‌های درازی را در آرزوی داشتن فرزند با تنهایی سپری کرده و پیر شده است. «دل خاک» عروسک سبز رنگ، به او پیشنهاد می‌دهد که برای برآورده شدن آرزویش، شبی که ماه کامل شد به یک گل نگاه کند تا آن گل تبدیل به کودک شود. پیرزن زمانی که می‌خواهد به گل نگاه کند، حواسش پرت می‌شود و به اشتباه به کدوتنبل توی باغچه نگاه می‌کند. کدو تنبل تکان می‌خورد. این‌ور و آن‌ور می‌شود و یک دختر خوشگل و بامزه از توی آن بیرون می‌آید و می‌شود دختر خاله پیرزن. اما چه دختری … دختری که خیلی تنبل و خوابالوست و حوصله هیچ کاری را ندارد. بیچاره خاله پیرزن که این همه سال در آرزوی داشتن فرزند بود، حالا کمر به خدمت این دختر بی‌خیال و پرتوقع بسته است...

رابینسون خرگوشه

این نمایش نیز در ژانر کودک اجرای آنلاین داشته و اکنون فیلم‌تئاتر آن در پلتفرم‌های نمایش موجود است.

عباس قاصدزاده، کارگردان این تئاتر است و برای اجرای این نمایش موفق جوایز زیادی را از آن خود کرده است. مونا کوشش، عباس و سوگند قاصدزاده، محسن افخمی و سهیل کمال از بازیگران این تئاتر هستند.

این نمایش بر پایه آموزش غیرمستقیم به کودکان نوشته شده و مفاهیمی همچون اعتماد به نفس، تعامل و همفکری محور آن را تشکیل داده‌اند.

خلاصه داستان: این اثر نمایشی روایت کننده قصه خرگوشی به نام رابینسون است که در جنگلی روزنامه پخش می‌کند. بعد از آن‌که اهالی جنگل تصمیم می‌گیرند کلانتری را برای نظم بیشتر جنگل انتخاب کنند رابینسون خود را به‌عنوان نامزد معرفی می‌کند؛ اما گرگ با حیله و نیرنگ، کلانتری را از آن خود می کند...

کد خبر: 64566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =