هفته‌ای همراه با نوای موسیقی

شنیدن موسیقی برای کسانی که به آن علاقه دارند، یکی از ملزومات زندگی و بخشی جدانشدنی از روزمرگی‌های آن‌هاست. موسیقی روح آدمی را جلا می‌دهد و برای ارتباط برقرار کردن با جنبه‌های دیگر زندگی و دور شدن از روند مادی و عینی عنصری تأثیرگذار است. گاهی می‌توان شنیدن موسیقی در تنهایی و لابلای کارهای روزانه و داخل ماشین را کنار گذاشت و در فضای زنده از شنیدن و درک و لمس آن لذت برد. کنسرت بهترین گزینه در چنین مواقعی است.

اجرای حضوری موسیقی‌ای که دوست داریم لذتی وصف‌نشدنی و جان‌فزا دارد. برگزاری کنسرت‌های موسیقی سابقه‌ای طولانی دارد و قدمت آن به قرن هفدهم میلادی برمی‌گردد. به مرور زمان و با پیدایش سبک‌های موسیقی جدیدتر شکل و شمایل کنسرت‌ها هم تغییراتی کرده و با شیوه امروزی به مخاطب عرضه می‌شود. اگر در این روزهای ابری آبان دنبال پرکردن اوقات خود با شنیدن موسیقی هستید، کنسرت گروه یا خواننده مورد علاقه خود را انتخاب کنید و راهی سالن کنسرت شوید.

رستاک حلاج

هفتم آبان‌ماه امسال در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران کنسرت رستاک حلاج برگزار می‌شود. دوستداران حلاج او را با آهنگ‌هایی چون باید رفت، فردا، گوزنها و... به خاطر می‌آورند. رستاک حلاج از سال ۹۴ فعالیت حرفه‌ای و رسمی خود را در زمینه موسیقی آغاز کرد. زمینه فعالیت او موسیقی پاپ و راک است و در طول این سال‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگر هوادار او هستید شنیدن صدای او در سالن کنسرت را از دست ندهید.

روزبه بمانی

روزبه بمانی از آن دست خواننده‌هایی است که ابتدا او را فقط با ترانه‌هایش شناخته بودیم. ترانه‌هایی ماندگار که خیلی از ما آن‌ها را به یاد سپرده‌ایم. بمانی بارها در نظرسنجی‌های مختلف عنوان بهترین ترانه‌سرای سال را به دست آورده است. بعد از آن وارد عرصه خوانندگی شد و خیلی زود جای خود را در بین خوانندگان محبوب موسیقی پاپ ایران باز کرد. روزبه بمانی کنسرت‌های زیادی برگزار می‌کند و به همسرایی با هوادارانش می‌پردازد. این بار نیز کنسرت جدید او در سالن رویال هتل اسپیناس پالاس برگزار می‌شود. زمان برگزاری این کنسرت هفتم آبان ماه است و برای حضور در آن می‌توانید از سایت‌های معتبر بلیت تهیه کنید.

ارکستر سمفونیک تهران

موسیقی کلاسیک همواره طرفداران خاص خودش را دارد و دنیایی دیگرگونه و جدا از انواع سبک‌های موسیقی دارد. موسیقی کلاسیک در واقع موسیقی هنری اروپاست که با هنرمدانی همچون بتهوون و موتسارت شناخته می‌شود. در ادامه موسیقی کلاسیک و ورود آن به دوران رمانتیک نیز هنرمندانی چون واگنر و شوبرت و پاگانینی و شوپن آن را غنی کردند.

دهم آبان ماه امسال در تلار وحدت کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبائی و با اجرای آثاری از جواکینو روسینی، فرانتس شوبرت، لودویگ فان بتهوون، یوهان اشتراوس، دمیتری شوستاکوویچ و حسین ناصحی برگزار می‌شود. اگر در حال و هوای شنیدن نوای روح‌نواز موسیقی کلاسیک هستید، برای یازدهم آبان ساعت ۹:۳۰ شب بلیت تهیه کنید و به تالار وحدت بروید.

ارکستر آلنام

نیمه آبان ماه یک کنسرت کلاسیک دیگر در تالار رودکی برگزار می‌شود. اجراکنندگان این کنسرت گروه ارکستر آلنام هستند که در زمینه موسیقی آذربایجان نیز فعالیت می‌کنند. این کنسرت آن‌ها اما در سبک کلاسیک برگزار می‌شود. در این کنسرت قطعاتی کلاسیک از کنسرتو ویولون شماره یک باخ، تابستان ـ زمستان ویوالدی، و قطعاتی از پاگانینی و ادوار الگار و قطعه مشهور شیندلر لیست اثر جان ویلیامز اجرا خواهد شد. علی صالحی پور سولیست ویولون، دانیال جورابچی کنسرت مایستر و حسین آویژگان مدیر ارکستر ایرن برنامه را همراهی می‌کنند.

فرج علیپور

فرج علیپور از خوانندگان موسیقی لری و نوازنده کمانچه است. بداهه‌نوازی‌های او در موسیقی مقامی شنیدنی و شگفت‌انگیز است. این هنرمند محبوب موسیقی اقوام شنبه ششم آبان در سالن حافظ شهرستان کرج به اجرای کنسرت می‌پردازد. آثاری همچون موسیقی محلی لری، داغ شقایق، تال، شادیانه، در سوگ آفتاب، چوپی، عزیز دل، میراث عشق، شانه شکی، سوز سیل، قالیباف و... از فرج علیپور ماندنی و شنیدنی هستند.

مهدی احمدوند

احمدوند از خوانندگانی است که در میان نسل جوان طرفداران بسیاری دارد و آهنگ‌های او همواره با استقبال زیاد مخاطبان مواجه می‌شود. یازدهم آبان ماه هواداران او می‌توانند دور هم جمع شوند و با خواننده محبوب خود به هم‌نوایی مشغول شوند. کنسرت مهدی احمدوند یازدهم آبان ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران اجرا می‌شود. ساعت برگزاری این کنسرت در دو سانس ۱۹:۰۰ و ۲۲:۰۰ است.

کد خبر: 64931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =