۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 64933
چگونه فریاد زدن را متوقف کنیم و با فرزندان ارتباط برقرار کنیم

اگر والدینی هستید که برای هدف تربیت کودکان و درک و کنترل احساساتشان به یک راهنمای مفد نیاز دارید، کتاب «والدین صلح‌طلب، کودکان شاد» نوشته‌ «لورا مارکهام» پیشنهاد مناسبی برای شما است.

این کتاب که به چگونگی ایجاد ارتباطات مثبت با کودکان و تربیت آنها به عنوان افراد صلح‌طلب تمرکز دارد را ندا میهمی ترجمه و انتشارات بهار سبز منتشر کرده‌ است.

به طور کلی یکی از موارد مهم ارتباط، ارتباط کودکان است که در خاص در ارتباطات خانوادگی اهمیت بیشتری می‌یابد، نویسنده بر اهمیت برقراری ارتباط با کودکان تاکید می‌کند و نشان می‌دهد که فرصت‌های مکرر برای صحبت کردن با کودکان و گوش دادن به آنها می‌تواند ارتقاء مثبتی در روابط خانوادگی ایجاد کند.

یادگیری مهارت مدیریت خشونت، حل و فصل صلح‌آمیز نیز از مواردی است که در این کتاب به آن پرداخته می‌شود. مارکهارم به والدین می‌آموزد که چگونه به کودکان خود نشان دهند که خشونت یک راهکار معقولانه برای حل مشکلات نیست و به جای آن از مهارت‌های صلح‌طلبی استفاده کنند و چگونه از انتخاب‌ها و تصمیمات مثبت پشتیبانی کنند.

نویسنده عنوان می‌کند که برای تربیت موثر به جای تنبیه، تهدید، نق زدن، رشوه دادن و مجازات کردن می‌توان ارتباط عاطفی موثر و واقعی و پایدار ایجاد کرد و با کمک فهم نیازها و احساسات کودکان خود محیط خانه را با صلح و آرامش پر کرد.

هدف از خواندن کتاب والدین صلح‌طلب،کودکان شاد آشنایی با چهار روش به شرح زیر است:

  1. تعامل موثر: کتاب به والدین می‌آموزد که چگونه با کودکان خود به شیوه‌ای فعال و مثبت ارتباط برقرار کنند. این شامل گوش‌دادن به نیازها و احساسات کودکان تشویق به بیان احساسات و نیازهایشان و ایجاد یک ارتباط عمیق‌تر با آنها می‌شود.
  2. مدیریت تعارض‌ها: کتاب به والدین برای حل تعارض‌ها و نزاع‌های خانوادگی به طور موثر و صلح‌طلبانه آموزش می‌دهد. این ممکن است شامل راهنمایی برای مذاکره حل و فصل اختلافات و اجتناب از افزایش تعارض‌ها باشد.
  3. تشویق به خلاقیت: کتاب به والدین ارائه می‌دهد که چگونه کودکان خود را در جهت توسعه مهارت‌های خلاقیت و تفکر انتقادی حمایت کنند. این می‌تواند به کودکان کمک کند تا مشکلات را به نوعی نوآورانه حل کنند.
  4. پشتیبانی از توسعه‌ روانی: به والدین راهنمایی می‌دهد که چگونه در توسعه‌ی عاطفی و اجتماعی کودکان خود نقش فعالی داشته باشند. این موارد شامل تشویق به خودشناسی ایجاد اعتماد به نفس و تقویت مهارت‌های ارتباطی آنها می‌شود.

در نهایت باید گفت؛ کتاب والدین صلح‌طلب کودکان شاد می‌خواهد به والدین ابزارها و راهنمایی‌های مهمی ارایه ‌دهد تا به تربیت کودکان خود به نحوی کارآمد و موثر پرداخته و خانواده‌های خوشبخت و صلح‌طلبی ایجاد کنند.

نکوداشت‌های کتاب والدین صلح طلب، کودکان شاد:

ژاکلین گرین، مجری برنامه بزرگ والدین: «کارهای دکتر لورا مارکام عملی ، کاربردی آسان و دگرگون کننده است. یک فنجان قهوه بنوشید ، یک صندلی راحت پیدا کنید و آماده دریافت توصیه‌های عالی از یک دوست و پدر یا مادر خردمند ، جدید باشید»

«اگر می خواهید در خانه خود صلح اعلام کنید ، از توصیه های اصلی و اصیل دکتر لورا مارکام پیروی کنید. دکتر لورا با تأکید بر مسئولیت پذیری برای شرایط عاطفی خود به عنوان والدین و ایجاد ارتباط، به ما پیشنهادهایی می دهد که به ما کمک می‌کند روابط محکمی با فرزندان خود ایجاد کنیم. اگر همه ما به توصیه‌های دکتر لورا عمل می‌کردیم ، واقعا دنیا را تغییر می‌دادیم»

قسمتی از کتاب والدین صلح طلب، کودکان شاد

«چگونه فریاد زدن را متوقف و با فرزندانمان ارتباط برقرار کنیم ؟ خود را تنظیم کنید: والدین آرام و صلح‌جو ، کودکانی شاد را پرورش می دهند. تقویت پیوند و ارتباط عنصر اساسی و ضرور برای والدین آرام و صلح‌جو هدایت و آماده‌سازی است نه کنترل.»

کد خبر: 64933

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =