تمدید مهلت ارسال آثار مسابقه ملی نمایشنامه‌نویسی «چهارراه»

اگر به نمایشنامه‌نویسی علاقه‌مندید و شعر و ادبیات هم از حوزه‌های مورد علاقه شما است هنوز فرصت دارید در یک رقابت کشوری نمایشنامه‌نویسی شرکت کنید.

به گزارش سایت آتیه آنلاین، مهلت ارسال آثار به سومین دوره مسابقه‌ سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «چهارراه» در حالی به یک ماه تمدید شد که نمایشنامه‌های برگزیده دوره‌های اول و دومی این مسابقه در قالب مجموعه‌ای با عنوان «چهار گوهر» در چند جلد به زودی چاپ می‌شود.

ایوب آقاخانی، طراح و دبیر مسابقه‌ نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه از تمدید مهلت ارسال آثار به سومین دوره‌ این رویداد ملی به درخواست متقاضیان خبر داد.

وی گفت: در مرداد ۱۴۰۲ که فراخوان سومین دوره‌ این رقابت کشوری از سوی دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ هنری منتشر شد، مهلت ارسال آثار به مناسبت بزرگداشت روز «حافظ» تا ۲۰ مهرماه بود.

اما با نزدیک شدن به تاریخ تعیین شده تماس‌های مختلف از استان‌های متنوع کشور برای تمدید مهلت آثار آغاز شد. بسیاری از این تماس‌ها یک مضمون و محتوای مشترکی داشت مبنی بر اینکه متقاضیان زحمت زیادی برای پژوهش کشیده‌اند و تقاضای تمدید فرصت ارسال داشتند.

به این ترتیب در نهایت تصمیم گرفته شده است برای به احترام این دوستداران و علاقه‌مندان به نمایش‌نامه نویسی فرصت را تا ۲۰ آبان یعنی دقیقاً یک ماه افزایش یابد.

دبیر مسابقه‌ نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه ابراز امیدواری کرد این فرصت برای متقاضیان کافی باشد و پیش از پایان وقت اداری روز ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ آثار خود را به آدرس dramaticresearchs@gmail.com ارسال کنند.

آقاخانی گفت: رقابت دور سوم برای تولید نمایشنامه‌هایی براساس زندگی هشت شاعر صاحب نام تاریخ ادبیات ایران است. این شاعران عبارتند از: حکیم ابوالقاسم «فردوسی» توسی (قرن هفتم هجری قمری)، «ابومحمّد مُشرف‌الدین مُصلِح بن عبدالله بن مشرّف» متخلص به «سعدی» (قرن ششم هجری قمری)، «غیاث‌الدین ابوالفتح عُمَر بن ابراهیم خَیّام نیشابوری» (قرن پنجم هجری قمری)، «جمال‌الدین ابومحمّد الیاس بن یوسف بن زکی بن مؤیَّد» متخلص به «نظامی گنجوی» (قرن ششم هجری قمری)، «بهاءالدین محمد بن حسین عاملی» معروف به «شیخ بهایی» و با نام کامل «بهاءالدین محمد بن عزالدین حسین بن عبدالصمد بن شمس الدین محمد بن حسن بن عاملی جبعی (جباعی)» (قرون دهم و یازدهم هجری قمری)، «جلال‌الدین محمد بلخی» معروف به «مولوی»و با نام کامل «محمد بن محمد بن حسین حسینی خطیبی بکری بلخی» (قرن هفتم هجری قمری)، « فریدالدین ابوحامد محمد عطار نیشابوری» معروف به «عطار نیشابوری» (قرن هفتم هجری قمری) و «ابومعین ناصر بن خسرو بن حارث قبادیانی بلخی» معروف به «ناصر خسرو» (قرن پنجم هجری قمری).

جوایز این دوره به شرح زیر است:

جایزه‌ نمایشنامه‌ برتر (مقام اول) ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

جایزه‌ نمایشنامه‌ دوم ۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

جایزه‌ نمایشنامه‌ سوم ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

همچنین در صورت انطباق با آرای داوران متون شایسته تقدیر از جایزه‌ ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریالی برخوردار خواهند شد.

لازم است آثار در فرمت Word و PDF با فونت ۱۶ تنظیم شده باشند و اولویت با آثاری است که پیشتر در مسابقه‌ای شرکت نکرده باشند اما محدودیتی در این مورد وجود ندارد.

طراح این مسابقه‌ نمایشنامه‌نویسی تاکید کرد آثار ارسالی نباید پیش از این به هیچ شکل مکتوبی منتشر شده باشند. همچنین مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ هنری در چاپ و اجرای این آثار با حفظ و تاکید روی نام خالق اثر صاحب اختیار خواهد بود.

کد خبر: 65002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =