آخر هفته با سینمای هنر و تجربه

سینما هنری شگفت‌انگیز است که در همه ابعاد علاقه‌مندان خود را جذب می‌کند. طرفداران سینمای بدنه شمار زیادی را شامل می‌شوند. در این میان گروهی نیز به سمت فیلم‌های غیرتجاری با رویکرد هنری گرایش بیشتری دارند. به همین منظور در سال ۱۳۹۳ گروهی به نام «گروه سینمایی هنر و تجربه» زیر نظر وزارت ارشاد کار خود را آغاز کرد.

این گروه با در اختیار گرفتن چند سالن سینما سعی در ترویج نگاه هنری در سینما و اکران فیلم‌های این حوزه کرد. هرچند مسیر این حرکت همچنان پر سنگلاخ است و اکران‌های نامنظم و کمبود سالن‌های در اختیار گروه، کار را سخت می‌کند، اما هنر و تجربه به فعالیت خود ادامه می‌دهد و مخاطبان خود را فرامی‌خواند. فعالیت این گروه در بستر پلتفرم‌های مجازی گسترده است و مخاطبان نیز استقبال خوبی از این حرکت دارند. اگر دوست دارید فیلم‌های این حوزه را تماشا کنید، این آخر هفته برنامه بهترین اکران‌های سالنی و آنلاین هنر و تجربه را با هم مرور می‌کنیم.

پر سفید

بهزاد بروجنی، کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم است. او در این فیلم که یک درام اجتماعی است، به داستان مردی ۵۰ساله و مجرد می‌پردازد که از پدر پیر خود مراقبت می‌کند. در این میان همایون، شخصیت اصلی فیلم وارد معامله‌ای می‌شود که زندگی او و پدرش را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. حسن پورشیرازی، رضا ناجی و کامران تفتی بازیگرانی هستند که در فیلم «پر سفید» ایفای نقش کرده‌اند. اکران این فیلم به‌صورت آنلاین و از طریق سایت هاشور انجام می‌گیرد. برای تماشای این فیلم می‌توانید به سایت هاشور به آدرس https://hashure.com/ مراجعه کنید. تهیه‌کنند این فیلم تصمیم گرفته همه عواید فروش پر سفید را به درمان بیماران سرطانی اختصاص دهد.

بهزاد بروجنی پیش از این آثاری چون «پارسا» و «با چلچله ها همراه شو» را نیز کارگردانی کرده است.

دِرب

درب فیلمی است که بر محور مهربانی و انسانیت می‌چرخد. با گذشتن چند دقیقه از فیلم مخاطب متوجه می‌شود که فیلم روایتی متفاوت از سینمای بدنه دارد. هادی محقق کارگردان درب است. او در این فیلم به دور از تعلیق‌ها و پیچش‌های معمول سینما، به انسان و مسئله زندگی او می‌پردازد. فیلم داستان یک مأمور برق را روایت می‌کند که در تلاش است تا به یک خانه دورافتاده برق برساند. وارد شدن به زندگی افرادی که در آن خانه زندگی می‌کنند و به تصویر کشیدن قصه زندگی آن‌ها، جذابیت فیلم را دوچندان می‌کند. پرداختن به مسئله روستانشینان دورافتاده و بیان مشکلات آن‌ها که از امکانات رفاهی مرکز برخوردار نیستند، موضوعی است که کارگردان به خوبی از عهده آن برآمده است.

تابستان برفی

ستایش ساسانی نژاد این فیلم را بر اساس فیلمنامه‌ای از پیمان عباسی تهیه‌کنندگی و کارگردانی کرده است. در فیلم‌های هنر و تجربه تمرکز کردن بر روی مسائل اجتماعی بسیار پررنگ است. این فیلم نیز موضوعی از این دست را مورد بررسی قرار داده است. داستان فیلم از یک کودک سندروم داون می‌گوید که پدر و مادر خود را از دست داده و اکنون نزد خواهر و شوهرخواهرش زندگی می‌کند. تصمیم آن‌ها برای مهاجرت این کودک را دچار موقعیت پیچیده‌ای می‌کند و با سپردن او به بهزیستی فصل دیگری در زندگی اش رقم می‌خورد.

فرج الله گل سفیدی، روناک پوریادگار، حسین غیابی، فریبا طالبی، مژگان رفیعی، یوسف ترابی، سید هادی مجیدی، پگاه طبیبی، شهریار حائریان، امید شیروانی، رسول صدری، محمد حنیف مداحی، نازنین ذاکر بازیگران این فیلم هستند.

درون ماهی

درون ماهی همان‌طور که از نام آن پیداست، سفری به لایه‌های درونی مسائل اجتماعی دارد. روبنای کار یک اتفاق فردی است و در مراحل بعدی به درونمایه آن نگاهی ویژه می‌شود. بهزاد وزیری کارگردان این فیلم و برادر او مسعود وزیری تهیه‌کننده اثر است. در معرفی این فیلم آمده است: «آدمها در مواجهه با شرایط ناخواسته اجتماعی، تفاوت هایشان و تقدیر؛ انگار درون حفره هایی گیر آمده اند. حفره هایی عمیق که به هم راهی ندارند. حفره هایی همچون شکم ماهی برای یونس.» رضا ثامری، حکیمه فیوجی، اشکان لدنی، شهرام پورعسکر، حیدر رحیمی، سهراب منصوری، رضا چوپان، مصطفی صفایی، شیرین سالمی، شیما سورنگری، وفا رشیدی، محمد وزیری، سروش قربانی، فاطمه مختاری، فاطمه اعزازی، علی رشیدی، محمودرضا ثانی، مهدی شعبان‌پور در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. درون ماهی روایت جوانی است به نام یوسف که با یک باند تبهکاری درگیر می‌شود و به دنبال در حلقه مشکلات بسیار زیادی گرفتار می‌شود.

نمایش ویژه فیلم سینمایی «درون ماهی» دوشنبه ۱۳ آذر با حضور سازندگان فیلم، اهالی سینما و رسانه در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد. این فیلم هم‌اکنون در گروه سینمایی هنر و تجربه در حال اکران است.

فراموشخانه

یک فیلم مستند داستانی به تهیه‌کنندگی علی مصفا و کارگردانی سهند سرحدی و سیدفرهاد قدسی است. این فیلم مستند، درباره روایت‌های فراموش‌شده یک پیانوی کهنه و قدیمی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران پیش از انقلاب و ماجراهای حول آن، سیری در تاریخ موسیقی و ایران است. ‌ بازیگران فراموشخانه امیرمسعود واعظ تهرانی، پرستو قربانی و با حضور صالح نجفی، عباس کاظمی، نغمه ثمینی و امیرحسین قاسم هستند. این فیلم را می‌توانید در سینماهای هنر و تجربه از جمله پردیس چهارسو تماشا کنید.

کد خبر: 66428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =