معرفی کتاب راهنمای اقتصاد خانواده

کتاب «راهنمای اقتصاد خانواده: فقیر پولدار یا ثروتمند بی‌پول» نوشته‌ مریم هرمزان، یک کتاب جالب و مفید در زمینه‌های مالی خانواده است.

این کتاب برای کسانی نوشته شده است که نیاز به راهنمایی در زمینه مالی دارند . کتاب راهنمای اقتصادی خانواده‌ها، با ارائه راهکارهای مالی با زبانی بسیار ساده، به تمام افرادی که به آن نیاز دارند کمک می کند تا مسائل و مشکلات مالیشان را بهبود بخشند.

در بسیاری از مواقع وجود مشکلات مالی به دلیل میزان درآمد و یا هزینه های ما نیست بلکه نتیجه طرز تفکر و تصمیمات است.

به نظر می‌رسد هدف کلی از نگارش این کتاب مدیریت کارآمد مالی خانواده در مورد تفکرات و برداشت‌های ناروا در مورد بسیاری از عملکردهای مالی و تصمیمات مربوط به آن است که بین عموم مردم جاافتاده، پرداخته شده است. همچنین با نگرشی دوباره و بررسی دقیق انگیزه‌ها، همین‌طور ریشه‌یابی برخی اشتباهات رایج، سعی شده به تصحیح برداشت‌ها و اتخاذ بهترین تصمیمات مالی کمک شود. تصمیماتی که ابعاد آن در گذر زمان خود را نشان خواهد داد، گاه به سرعت و گاه پس از سال‌ها و حتی تا نسل‌های بعد اثرات آن نمایان می‌شود. این نکته ما را وادار می‌کند در عملکردهایمان و انتخاب راه‌های مناسب توجه و تعمق داشته باشیم.

در این کتاب، نویسنده به بررسی موضوعاتی مانند پول، هزینه‌ها، قرض‌ها و سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی مالی خانواده پرداخته است. نویسنده سعی کرده با استفاده از مطالعات علمی و تجربیات خود، راهکارهایی را به خوانندگان ارائه کند که به آنها کمک کند تا در زمینه‌ی مالی خانواده خود بهتر عمل کنند. نکته قابل توجه در این کتاب، رویکرد متفاوت نویسنده در بررسی مسائل مالی است. او برخلاف بسیاری از افراد که برای بدست آوردن پول، به دنبال کارهای دیگران هستند، به هدف کم کردن هزینه‌ها و صرفه جویی در بودجه‌ی خود علاقه‌مند است. در فصل اول، نویسنده به بررسی مفهوم پول و تفاوت بین پولداران و فقیران پرداخته است. در فصل‌های بعدی با ارائه مثال‌های واقعی، به توضیح تفاوت‌ها و تفکرات صحیح و نادرست در مورد هزینه‌های خانواده پرداخته است. این نکته قابل توجه است که نویسنده در میان مطالب اصلی موضوعاتی را نیز به مطالب خود اضافه کرده و می‌گوید: زندگی بدون ریسک و اشتباه نیست و هر شخصی باید به خود اجازه دهد که برخی اشتباهات را تجربه کند و از آنها یاد بگیرد. در نهایت،

کتاب راهنمای اقتصاد خانواده: فقیر پولدار یا ثروتمند بی پول، کتابی جذاب و پرمحتوا در زمینه‌ی مدیریت مالی خانواده است که نه تنها به شما کمک خواهد کرد تا خود را از شکست‌های مالی در برابر تصمیماتی که می‌گیرید پیشگیری کنید، بلکه در زمینه‌ی صرفه جویی و بهره‌وری در هزینه‌های خانواده‌ی خود نیز بهتر عمل کنید. کتاب راهنمای اقتصاد خانواده نوشته مریم هرمزان توسط انتشارات چالش به چاپ رسیده است.

چکــیده کتـاب

اقتصاد خانواده به بررسی جوانب مختلف چرخه «عمر خانواده» می‌پردازد. چرخه عمر خانواده از زمان ازدواج تا زمان مرگ یا طلاق است. استراتژی کلی در مطالعه این شاخه از علم، استفاده از روش‌های اقتصادی برای تجزیه‌وتحلیل انتخاب‌های مردان و زنان در اموری همچون شکل‌گیری، تداوم و انحلال خانواده است. در این کتاب با هدف مدیریت کارآمد مالی خانواده به تفکرات و برداشت‌های ناروا درباره بسیاری از عملکردهای مالی و تصمیمات مربوط به آن که بین عموم مردم جا افتاده، پرداخته شده است. با نگرشی دوباره بر بررسی دقیق انگیزه‌ها، و همین‌طور ریشه‌یابی برخی اشتباهات رایج، نویسنده سعی دارد به تصحیح برداشت‌ها و اتخاذ بهترین تصمیمات مالی در میان خانواده‌ها کمک کند.

سرفصل مطالب:

پیش درآمد

مشخصه افراد ثروتمند یا فقیر چیستکتاب راهنمای اقتصاد خانواده

بررسی درآمد

برنامه ریزی درآمد و هزینه

وام یا پس انداز

انواع پس انداز و سرمایه گذاری

بیمه

سهام

تورم

درآمد مازاد

آرزوهای واقع بینانه و آرزوهای دورو دراز

کودکان پولدار

جوان مرفه

قدم‌های موثر

تداوم عادت‌ها

تنگناهای پیش بینی نشده

یک راهکار کلی

کد خبر: 66806

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =