۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 67530
خشم سپر است

کتاب خشم شبیه سپر است در رابطه این احساس شدید و پرقدرت می‌خوانیم. خشم انرژی نهفته در درون ماست که در برابر اتفاقات از ما محافظت می‌کند و مانند یک سپر عمل می‌کند.

این کتاب به کودکان می‌آموزد که خشم چه نیروی زیادی در درونمان به وجود می‌آورد و از رسیدن آسیب به ما در برابر خطرات بیرونی محافظت می‌کند. همچنین به کودکان می‌گوید که چگونه و در چه زمانی از این نیروی پرقدرت که ممکن است آسیب‌زا باشد استفاده کنند، دیگران را از خودشان ناراحت نکنند و دردسری برای خودشان ایجاد نکنند. حتی کنترل نکردن خشم موضوعی است که بسیاری از بزرگسالان هم از آن آسیب می‌بینند یا آسیب می‌زنند بنابراین خواندن این کتاب برای بزرگ‌ترها نیز سودمند است چون با زبانی ساده و کودکانه نوشته شده است که درک آن را آسان می‌کند.
در کتاب خشم سپر است می‌خوانیم که با صبر کردن و گوش دادن خشم‌مان را کنترل کنیم و در آرامش نفس‌های عمیق بکشیم با مهربانی درباره‌ی مشکلاتمان با دیگران حرف بزنیم تا این نیروی زیاد را کنترل کنیم تا حالمان بهتر شود.

کتاب خشم سپر است: کودکان و شناخت هیجان‌ها توسط انتشارات مهرسا در سال نود و هشت منتشر شده است. نویسنده‌ کتاب شونا آینزاست و معصومه گرشاسبی کتاب را ترجمه کرده است. خشم سپر است مناسب گروه سنی ب است.

شونا آینز با هدف افزایش شناخت کودکان در مورد خشم و هیجان، این کتابی را تالیف کرده است. تصویرگری ایریس آگوچ، بر جذابیت این اثر افزوده و احمد تصویری، آن را به فارسی بازگردانده است.

خلاصه کتاب خشم شبیه سپر است

شونا آینز در کتاب خشم شبیه سپر است، کودکان را با خشم و هیجان آشنا می‌کند. او اعتقاد دارد خشم به ما کلی انرژی می‌دهد و در بعضی موارد همچون سپری از ما محافظت می‌کند. اما در این میان ما نیز باید بتوانیم این احساس را به خوبی بشناسیم و از آن به درستی بهره بگیریم.

جملاتی از کتاب خشم شبیه سپر است

خشم، احساسی پر زور و قدرتمند است. خشم نیروی خیلی زیادی به ما می‌دهد. و وقتی مشکلی پیدا می‌کنیم یا چیزی درست کار نمی‌کند خبردارمان می‌کند. یکی از راه‌های شگفت‌انگیز بدنمان برای محافظت و مراقبت از ما، خشمگین شدن است. خشم یک‌جورهایی شبیه سپر است. وقتی از سپر استفاده می‌کنیم، کسی نمی‌تواند به ما آسیب برساند.

کد خبر: 67530

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =