گفت‌وگویی در جاده موفقیت

حالا دیگر در دنیای رسانه‌های دیجیتال، پادکست برای بسیاری از ما مفهومی آشناست و برای بالابردن اطلاعات و سطح آگاهی خود در موضوعات مختلف یا حتی برای سرگرمی از این رادیوی اینترنتی استفاده می‌کنیم. در زمینه سبک زندگی و توسعه فردی پادکست‌های بسیار خوب و مفید هم به زبان فارسی، هم انگلیسی تهیه شده که گوش‌دادن به آنها برای اطلاع از فراز و فرودهای این حوزه‌ها بسیار مفید است. هر هفته سه‌شنبه‌ها یکی از پادکست‌های مفید و آگاهی‌بخش در حوزه توسعه فردی را به شما معرفی می‌کنیم.

فرصت کوتاه عمر و زمان کوتاه‌تر سال‌های بهره‌وری انسان این اجازه را نمی‌دهد که همه راه‌ها را بپیماید و هر چیزی را تجربه کند. سرعت تکنولوژی هم آن‌قدر زیاد است که نمی‌توان اشتباهات زیادی کرد؛ چراکه امکان رسیدن به موفقیت با هربار شکست خوردن کمتر می‌شود. پس راه‌حل چیست؟ استفاده از تجربیات دیگران یکی از راه‌هایی است که می‌تواند درصد اشتباهات آدمی را کم کند و ایده‌ها و راه‌حل‌های مؤثر را در اختیار او قرار دهد. البته این روش هم مختصات خاص خودش را دارد و نمی‌توان بی‌گدار به آب زد. برای استفاده از تجربیات دیگران باید به نکات مهمی توجه کرد؛ اینکه آن فرد به چه میزان از موفقیت و توسعه فردی دست پیدا کرده، نتیجه تلاش‌های او به کجا رسیده و ادامه مسیر او به چه صورت خواهد بود. اطرافیان دلسوز و مهربان خیلی اوقات راهنماهای خوبی برای ما نیستند. آن‌ها تنها نیت خوب و مثبتی دارند، اما راه‌های درستی را به ما نشان نمی‌دهند. پس باید این را بدانیم که بین خانواده و دوستان دلسوز اما غیرمتخصص با غریبه‌های متخصص تفاوت قائل شویم.

یکی از روش‌هایی که به وسیله آن می‌توان از جزئیات زندگی دیگران باخبر شد و از تجربیات آن‌ها استفاده کرد، شنیدن پادکست‌هایی در این مورد است. پادکست «دیالوگ» نمونه خوب چنین محتوایی است. سازنده دیالوگ در معفی آن آورده: «دیالوگ پادکستی در زمینه سبک زندگی و کسب‌وکار است، که با هدف آموزش و ایجاد انگیزه واقع‌بینانه برای بخش‌های مختلف جامعه ایران و به‌خصوص قشر جوان ضبط و منتشر می‌شود. در هر قسمت، میزبان برنامه با متخصص یک حرفه هم صحبت شده و درباره گذشته او و تصمیمات اثر گذار زندگی‌اش، تخصص و حرفه کاری و همچنین روتین‌ها و باورهایش به صحبت می‌نشیند.» این پادکست مکالمه‌محور و مبتنی بر گفت‌وگو است. مهمان برنامه که شاید ما او را نشناسیم، اما در زندگی خود صاحب تجربه خوبی در کسب‌وکار و توسعه فردی است، با صحبت‌هایش ایده‌های نویی را به ذهن ما می‌آورد. اگر در مسیر توسعه زندگی خود هستید و نیاز دارید نکات بیشتری در مورد ادامه مسیر خود بدانید، این پادکست را از دست ندهید.

دیالوگ را از لینک‌های زیر بشنوید:

کست باکس اپل پادکست پادبین

کد خبر: 68389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =