دشواری‌های استقلال آمریکا از چین

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از نشریه آمریکایی فوربز، وابستگی زنجیره تامین صنایع و نیروی کار ماهر در آمریکا به خارج از این کشور مشکل بزرگی برای تولیدکنندگان ایالات متحده ایجاد کرده است. وابستگی زنجیره صنایع آمریکا به خارج و بخصوص چین، در دوره همه‌گیری کرونا مشکلات بسیاری برای این کشور رقم زده و در برخی برهه‌ها تولیدات این کشور در برخی صنایع را با سکته عظیمی مواجه کرد.

درگیری سیاسی با چین آمریکایی را واداشته تا تلاش کند که قطعات اولیه تولیدات خود را در داخل کشور بسازد. مسئله‌ای که تولیدکنندگان آمریکایی را با مشکل کمبود نیروی کار آموزش‌دیده و حتی نیروی کار بدون آموزش مواجه کرده است. مشکل اینجاست که تولیدکنندگان آمریکایی به شدت با کمبود نیروی کار مورد نیاز برای هدایت چنین تغییرات بزرگی مواجه هستند. نه کارگران ماهر کافی برای انجام این کار وجود دارد، نه کارگران غیرماهر کافی که مایل به یادگیری باشند.

در حال حاضر کمبود کارگران ماهر در آمریکا به‌گونه‌ای است که حتی اگر تمام کارگران ماهر در آمریکا شاغل باشند، هنوز ۳۵ درصد فرصت‌های شغلی در بخش تولید کالاهای بادوام خالی می‌ماند. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که کمبود بیش از دو میلیون کارگر آمریکایی تا سال ۲۰۳۰ هزینه‌ای ۱ تریلیون دلاری برای اقتصاد این کشور به همراه خواهد داشت.

حدود ۴۰ میلیون نیروی کار در مرز بازنشستگی در آمریکا وجود دارد که حدودا ۲۵ درصد کل نیروی کار این کشور است و بسیاری از آنها در نقش‌های تولید مشغول بکارند. با بازنشستگی این افراد، مسئله جایگزینی آنها برای ۱۰ سال آینده مطرح است و احتمالاً یکی از پاسخ‌های ممکن به این مشکل استفاده از هوش مصنوعی برای جایگزینی نیروی کار خواهد بود.

کد خبر: 54571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =