تغییر سیستم‌های کشاورزی از طریق فناوری‌های دیجیتال

مجمع جهانی غذا ۲۰۲۲، توسط سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) با محوریت «دیجیتالی‌سازی سیستم‌های غذایی کشاورزی» در شهر رم برگزار شد.

این نشست که با حضور برخی از نمایندگان دائمی از ۱۹۴ کشور عضو فائو برگزار شد، به بررسی قابلیت‌ها و فرصت‌های دیجیتالی برای ایجاد تغییرات بنیادین برای جمعیت‌های آسیب‌پذیر به خصوص مرتفع کردن شکاف و فقر روستایی و توانمندسازی جوانان و زنان پرداخت.

کیو دونگیو، مدیر کل فائو در این رویداد، بر ایجاد «مرکز علم، فناوری و نوآوری برای تحول سیستم‌های کشاورزی در سطح جهانی» تاکید کرد. وی همچنین خاطرنشان کرد که «دیجیتالی‌سازی سیستم‌های کشاورزی مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را توانمند می‌سازد و به دولت‌ها قدرت می‌دهد تا از طریق سیستم‌های حاکمیت دیجیتال کنترل کیفیت (در سیستم‌های کشاورزی و غذا) را انجام دهند.»

مدیرکل فائو همچنین تاکید کرد که از طریق سامانه دیجیتال جدید فائو «همه ۱۹۴ عضو می‌توانند به تمام اطلاعات به صورت آنلاین دسترسی داشته باشند، تمام جلسات به صورت مجازی برگزار می‌شود و پایتخت‌های سراسر جهان می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند».

این اجلاس، ماکسیمو تورو، اقتصاددان ارشد فائو، نمونه‌هایی از پروژه‌های دیجیتالی فائو مانند ابتکار «هزار دهکده دیجیتال» را ذکر کرد که به ارائه خدمات دیجیتال به جوامع روستایی می‌پردازد.

در این اجلاس همچنین برخی از کشورها دستاوردهای خود را در زمینه استفاده از فناوری‌های دیجیتال برای بهبود عملکرد در حوزه کشاورزی و پشتیبانی آن ارائه کردند.

فرانسیس موسیگیه، رئیس بانک توسعه اوگاندا گفت که این کشور در حال دیجیتالی‌کردن ارزیابی وام با استفاده از «الگوریتم امتیازدهی اعتبار» به دست آمده از «داده های مزرعه و خانوار» است تا به کشاورزان جوامع روستایی با بیمه محصولات کشاورزی و دام کمک کند.

اخیراً فائو به همراه اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU)، راهنمای استراتژی کشاورزی الکترونیکی را برای کمک به کشورها در توسعه استراتژی ملی کشاورزی الکترونیکی خود ایجاد کرده‌اند. این استراتژی‌ها به منطقی کردن منابع، تولید جریان‌های درآمدی جدید و بهبود معیشت روستایی کمک می‌کند.

کد خبر: 54802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =