تاثیر تورم بر بازار شغلی آمریکا

۹۶ درصد از کارکنان در بازار کار آمریکا به دنبال یک موقعیت شغلی جدید در سال ۲۰۲۳ می‌گردند. افزایش هزینه زندگی که اکنون ۶.۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته موجب شده تا حدود ۴۰ درصد از جویندگان کار علت ترک شغل فعلی را تورم و افزایش هزینه‌ها نسبت به درآمد بدانند.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از CNBC؛ بر اساس گزارش‌های اخیر ۹۶ درصد از کارکنان در بازار کار آمریکا به دنبال یک موقعیت شغلی جدید در سال ۲۰۲۳ می‌گردند. علت آن است که این افراد عمدتاً به دنبال دستمزد بهتر هستند. این رقم حتی در مقایسه با درصدهای دوره «استعفای بزرگ» در سال ۲۰۲۱ فوق‌العاده بالاست.

بر اساس گزارش مرکز شغل‌یابی Monster found حدود ۴۰ درصد از جویندگان کار درباره علت ترک شغل فعلی گفته‌اند که به دلیل تورم و افزایش هزینه‌ها به درآمد بیشتری نیاز دارند. برخی دیگر گفته‌اند که در شغل فعلی خود جایی برای رشد ندارند یا در یک محل کار ناسالم کار می‌کنند.

در سال اخیر در حالی که رشد دستمزد براساس استانداردهای تاریخی بالا بود، اما با افزایش هزینه زندگی مطابقت ندارد که اکنون ۶.۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و کارگران بیشتری را از دستمزد خود ناراضی کرده است.

دست‌یابی به کار جدید معمولا بهترین راه برای بهبود چشم انداز شغلی و دستمزد در نظر گرفته می‌شود. در واقع، تفاوت رشد دستمزد برای کسانی که شغل خود را عوض کرده‌اند نسبت به افرادی که در شغل فعلی خود باقی می‌مانند بالا است. برای نمونه داده‌های فدرال رزرو آتلانتا نشان می‌دهد که تعویض‌کنندگان شغل تا ماه نوامبر ۷.۷ درصد رشد دستمزد داشته‌اند، در حالی که کارگرانی که در مشاغل خود باقی مانده‌اند، ۵.۵ درصد رشد دستمزد داشته‌اند.

با این همه قبل از پذیرش یک موقعیت جدید علاوه بر حقوق، موارد دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. ممکن است شغلی حقوق بیشتری داشته باشد، اما بررسی و در نظر گرفتن تمام جنبه‌های شغل مهم است. عوامل دیگری که باید در نظر گرفت عبارتند از افزایش فرصت‌ها برای پیشرفت، انعطاف‌پذیری و تعادل سالم بین کار و زندگی.

کد خبر: 57141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =