توانمندسازی و حمایت از کارگران مهاجر در مالزی

طرح جدید سازمان بین‌المللی کار برای حمایت از کارگران مهاجر در مالزی اجرا می‌شود. دولت مالزی متعهد شده تا با تصویب برنامه اقدام ملی در مورد کار اجباری، حق سازماندهی و حمایت از دستمزد کارگران مهاجر را تقویت کند. در این پروژه فعالیت‌های آگاهی‌بخشی و آموزش برای کارگران مهاجر در زمینه‌هایی از جمله حقوق کار، محاسبه زمان کار و دستمزد مقرر و همچنین ثبت مطالبات دستمزد و تامین اجتماعی انجام خواهد شد.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از سازمان بین‌المللی کار؛ کارگران مهاجر در مالزی قرار است از ابتکار جدیدی بهره‌مند شوند که به محافظت از دستمزد آنها کمک می‌کند. پروژه توانمندسازی و حمایت از کارگران مهاجر (MWEA) که توسط سازمان بین‌المللی کار هدایت می‌شود فاز دوم خود را در کوالالامپور راه‌اندازی کرد.

این پروژه به دنبال تقویت سیاست‌ها و مکانیسم‌های مالزی در مورد حمایت از دستمزد کارگران مهاجر برای کمک به بهبود وضعیت آنها است. طرح اولیه این پروژه که تا سال ۲۰۲۶ ادامه خواهد داشت، توسط وزارت کار ایالات متحده تامین مالی می‌شود. در این پروژه دولت مالزی متعهد شده تا با تصویب برنامه اقدام ملی در مورد کار اجباری (NAPFL) در سال ۲۰۲۱، حق سازماندهی و حمایت از دستمزد کارگران مهاجر را تقویت کند. پروژه «توانمندسازی و حمایت از کارگران مهاجر» با دولت و ذینفعان مربوطه برای حمایت از اجرای این تعهدات و با تمرکز ویژه بر بخش‌های زراعت، تولید و الکترونیک همکاری خواهد کرد.

حوزه‌های خاص شامل اقداماتی برای ارتقای حمایت از دستمزد، حمایت از کارگران مهاجر برای محاسبه و مطالبه دستمزدشان، و همکاری با سازمان‌های مربوطه برای کمک به کارگران مهاجری است که از مرزها عبور کرده‌اند.

نیلیم بارواح، کارشناس ارشد مهاجرت، مستقر در دفتر منطقه‌ای سازمان بین‌المللی کار در بانکوک، در اینباره گفت: «کارگران مهاجر حق دریافت حقوق و مزایای کامل و مقرر را دارند. این ابتکار از تلاش‌های دولت مالزی برای افزایش دستمزد حمایت می‌کند. همچنین به ایجاد آگاهی در میان کارگران مهاجر در مورد حقوقشان و اقداماتی که در صورت تضییع این حقوق باید انجام دهند کمک خواهد کرد. این پروژه می‌تواند تغییرات واقعی در زندگی کارگران مهاجر در مالزی ایجاد کند».

مرحله اول پروژه MWEA که از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ برقرار شد از تلاش‌ها برای حمایت از حقوق کارگران مهاجر زن و مرد در مالزی حمایت کرد. مرحله دوم با همکاری اتحادیه‌های کارگری و سازمان‌های جامعه مدنی (CSOs) بر اساس دستاوردهای گذشته ادامه خواهد داد.

در این پروژه فعالیت‌های آگاهی‌بخشی و آموزش برای کارگران مهاجر در زمینه‌هایی از جمله حقوق کار، محاسبه زمان کار و دستمزد مقرر و همچنین ثبت مطالبات دستمزد و تامین اجتماعی انجام خواهد شد. همچنین خدمات حمایتی به مناطق «صباح» و «ساراواک» در شرق مالزی که در آن تعداد زیادی از کارگران مهاجر به‌ویژه در بخش کشت و زرع مشغول به کار هستند، گسترش خواهد یافت.

پرداخت نشدن دستمزد یا از دست دادن دستمزد مشکلی کلیدی است که کارگران مهاجر در مالزی با آن مواجه هستند. وضعیتی که با همه‌گیری COVID-۱۹ تشدید شد. یک نظرسنجی منطقه‌ای که شامل ۹۲ کارگر مهاجر در مالزی بود و توسط سازمان بین‌المللی کار در اکتبر تا نوامبر ۲۰۲۱ انجام شد، نشان داد که ۵۲ درصد از پاسخ‌دهندگان که اخراج شده یا تعدیل شده‌اند، برای کاری که انجام داده‌اند به طور کامل دستمزد دریافت نکرده‌اند.

کد خبر: 57688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =