قطعی برق حدود یک میلیون خانوار آمریکایی

بخش بزرگی از مناطق داخلی ایالات متحده آمریکا تقریبا در یک هفته‌ی اخیر با امواج شدید و بی‌سابقه‌ای از سرما روبرو شده‌اند. موج سرما و بارش شدید برف از منطقه کالیفرنیا به سمت شمال شرقی و مناطق داخلی ایالات متحده در حرکت است و موجب شده تا در ایالت‌های مختلف قطعی برق و اختلالات زیادی در پروازهای داخلی و رفت و آمد بوجود آید.

به گزارش آتیه آنلاین؛ طوفان زمستانی بزرگ و طولانی در ایالات متحده، برف سنگین، کولاک و یخبندان شدیدی را از کالیفرنیا به شمال شرقی این کشور آورده است.

در این شرایط نزدیک به ۹۵۰ هزار خانوار در سراسر کشور تا ساعت هفت بعدازظهر پنجشنبه بدون برق بودند. مطابق با گزارش PowerOutage.us که قطعی‌های برق را به صورت ایالتی در آمریکا ردیابی می‌کند؛ اکثریت قریب به اتفاق این خاموشی‌ها در میشیگان اتفاق افتاده است، جایی که ساکنان آن با باران تگرگ و یخ‌زدگی شدید آسیب دیده‌اند.

سرویس ملی هواشناسی ایالات متحده پیش‌بینی کرد: «قطع برق در مناطقی با درختان آسیب دیده در سراسر مناطق داخلی آمریکا و به‌ویژه در مکان‌هایی که ترکیبی از بادهای شدیدتر و تجمع یخ وجود دارد، امکان‌پذیر خواهد بود».

در روز پنجشنبه ۲۳ فوریه برف با سرعت یک تا دو اینچ در ساعت در نزدیکی گریت لیکز (Great Lakes) می‌بارید و بادهایی با سرعت ۶۵ تا ۸۰ کیلومتر در ساعت بارش برف را همراهی می‌کرد. سرویس ملی هواشناسی هشدار داده است که با ادامه این وضعیت اختلالات قابل توجهی در رفت و آمد، زیرساخت‌ها، دامپروری و مسافرت‌ به‌وجود خواهد آمد.

بر اساس گزارش سرویس هواشناسی، بخش‌هایی از غرب میانه و شمال شرق شاهد ۶ تا ۱۲ اینچ برف بیشتر و برخی مناطق تا ۱۸ اینچ برف خواهند بود. به‌علاوه پروازهای زیادی در فرودگاه‌های سراسر غرب میانه، از جمله در مینیاپولیس، شیکاگو، میلواکی و دیترویت، لغو شده‌اند. در این مناطق و فقط در روز چهارشنبه بیش از ۱۶۰۰ پرواز لغو و ۵۲۰۰ پرواز دیگر نیز با تأخیر مواجه شدند. به گفته FlightAware، شرایط در روز پنجشنبه تغییر چندانی نداشت و بیش از ۱۱۰۰ پرواز در سراسر ایالات متحده لغو و تقریباً ۵۶۰۰ پرواز تا عصر پنجشنبه به تعویق افتاد.

همچنین این طوفان برف سنگینی را به مناطقی از کالیفرنیا که به ندرت شاهد بارش برف بود آورده است. علاوه بر خطر بارش برف در ارتفاعات، سازمان هواشناسی بارندگی شدید در جنوب کالیفرنیا را پیش‌بینی کرده و نسبت به «خطر افزایش سیل ناگهانی» از صبح جمعه تا شنبه هشدار داده است.

به طور همزمان، بخش‌هایی از جنوب شرقی، آتلانتیک میانه و دره اوهایو شاهد گرمای بی‌سابقه‌ای هستند، به طوری که سازمان هواشناسی آمریکا دمای هوا را در روز پنجشنبه تا ۴۰ درجه بالاتر از حد نرمال پیش‌بینی کرده است. دمای هوای آتلانتا در روز چهارشنبه ۸۱ درجه فارنهایت بود که رکوردی بی‌سابقه در ماه فوریه محسوب می‌شود. همچنین دمای هوا در واشنگتن دی سی روز چهارشنبه به ۷۹ درجه، نیواورلئان به ۸۳ درجه و نشویل به ۸۰ درجه فارنهایت افزایش یافت.

کد خبر: 58047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =