خودت آن تغییری باش که میخواهی در دنیا ببینی

بزرگداشت روز جهانی آب امسال همزمان با آغاز کنفرانس آب سازمان ملل بود که در 22 تا 24 مارس در نیویورک برگزار شد. نماد روز جهانی آب امسال یک مرغ مگس‌خوار است که به اقدام فوری تک تک افراد جهت حفاظت از منابع آبی اشاره دارد. طرح اصلی این کنفرانس بر اساس تعهد داوطلبانه دولت‌های ملی برای تسریع پیشرفت در رسیدن به اهداف آبی توسعه پایدار و دیگر اهداف مرتبط بین‌المللی است.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از UN؛ در اعلامیه روز جهانی آب که توسط سازمان ملل متحد منتشر شد، این سازمان بر اهمیت تلاش و نقش همه در حفظ منابع آبی تاکید کرد. در این اعلامیه آمده است:

«امسال فضای اصلی روز جهانی آب درباره تسریع تغییرات برای حل بحران آب و بهداشت است و از آنجایی که آب بر همه ما تأثیر می‌گذارد، آنچه نیاز لازم و ضروری است اقدام و عمل همه ماست.

یعنی تو! شما و خانواده‌تان، مدرسه و جامعه‌تان می‌توانید با تغییر روش استفاده، مصرف و مدیریت آب در زندگی‌تان تفاوت ایجاد کنید.

تعهدات شما به عنوان بخشی از برنامه به برنامه‌ی کنفرانس آب 2023 سازمان ملل متحد اضافه می‌شود. برنامه‌ای که اولین رویداد در نوع خود در نزدیک به 50 سال است.

این لحظه‌ای است که تمام جهان برای نخستین بار در یک نسل به دور آب متحد می‌شود. نقش خود را بازی کنید آنچه می‌توانید را انجام دهید».

بنابر گفته سازمان ملل متحد در حال حاضر، «ما به طور جدی از مسیر رسیدن به هدف ششم توسعه پایدار (SDG) یعنی؛ آب و فاضلاب برای همه تا سال 2030 دور هستیم.»

اکنون میلیاردها نفر و تعداد بیشماری از مدارس، مشاغل، مراکز بهداشتی و درمانی، مزارع و کارخانه‌ها آب سالم و توالت مورد نیاز خود را ندارند. برای تسریع در تغییر، سازمان ملل معتقد است که «به اقدامات بیشتری نیاز داریم».

بر این اساس و بر اساس برنامه اخیر «توسعه جهانی آب سازمان ملل متحد»، کنفرانس آب 2023 سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد. بدون شک سال 2023 سال خاصی برای تعهدات در زمینه استفاده از آب و بهداشت آن است. بزرگداشت این روز جهانی آب همزمان با آغاز کنفرانس آب سازمان ملل (22 تا 24 مارس) همراه بود. این کنفرانس فرصتی است که یک بار در یک نسل برای متحد کردن جهان، پیرامون حل بحران آب و فاضلاب ایجاد می‌شود.

طرح اصلی این کنفرانس بر اساس تعهد داوطلبانه دولت‌های ملی و ذینفعان از همه سطوح جامعه برای تسریع پیشرفت در رسیدن به اهداف آبی توسعه پایدار و دیگر اهداف مرتبط بین‌المللی مورد توافق بود و قرار بر همکاری متقابل در این زمینه گذاشته شد. این تعهدات داوطلبانه دستور کار اقدام آب را تشکیل خواهند داد که برای ایجاد تغییرات سریع و تحول آفرین در باقیمانده این دهه طراحی شده است.

گفتنی است نماد روز جهانی آب امسال یک پرنده است. مرغ مگس‌خوار که بسیار تند پرواز می‌کند و در عین شکنندگی خود به سرعت عمل معروف است نماد امسال روز جهانی آب بود. این پرنده کوچک با شعار «خود آن تغییری باش که میخواهی در دنیا ببینی» به نقش ضروری و اقدام سریع مورد نیاز هر یک از افراد در اصلاح الگوی مصرف آب و اهمیت تک تک ما در حفظ این ماده حیات‌بخش اشاره دارد.

کد خبر: 58718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =