پایان بیمه «مدیکید» در ایالات متحده امریکا

با شروع همه‌گیری کرونا دولت ایالات متحده نوعی پوشش بیمه‌ای را برای اقشار کم درآمد طراحی کرده بود که اکنون کنگره آمریکا خبر از پایان یافتن آن داده است. این پوشش بیمه که Medicaid نام دارد تا دسامبر ۲۰۲۲ بیش از ۸۵ میلیون نفر را تحت پوشش قرار داد. اکنون و با اجرایی شدن قانون جدید که شرایط برخورداری از بیمه مدیکید را به پیش از همه‌گیری کرونا بر می‌گرداند حدود ۱۵ میلیون نفر از این برنامه بیمه همگانی حذف خواهند شد. به گفته وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده این تغییرات به طور نامتناسبی بر افراد رنگین پوست و جوانان تأثیر خواهد داشت.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از CNBC؛ با پایان یافتن تدریجی شبکه ایمنی اضطراری که در طول همه‌گیری کووید-19 شروع به کار کرده بود، ایالت‌های مختلف آمریکا از روز شنبه شروع به خارج 15 میلیون نفر از بیمه «مدیکید» (Medicaid) خواهند کرد.

Medicaid برنامه بیمه سلامت عمومی برای افرادی است که درآمد کمتری دارند. این برنامه به طور مشترک توسط دولت‌های ایالتی و فدرال اداره می‌شود. کنگره آمریکا ایالت‌ها را برای اولین بار در طول همه‌گیری از خاتمه پوشش «مدیکید» مطلع ساخت.

قانون بیمه سلامت عمومی که در مارس 2020 تصویب شده شبکه ایمنی را برای مردم فراهم کرد، علت برقراری این قانون اولین موج مرگبار کووید بود که آمریکا را فرا گرفت و در پی آن قرنطینه‌هایی اعمال شد که اقتصاد ایالات متحده را فلج کردند.

طبق داده‌های بخش بهداشت و خدمات انسانی، پوشش «مدیکید» تا دسامبر ۲۰۲۲ به بیش از 85 میلیون نفر افزایش یافت که افزایش 25 درصدی نسبت به فوریه 2020 را نشان می‌دهد. البته اخیرا الزاماتی برای ثبت‌نام در این بیمه عمومی اضافه شده است که باعث می‌شود تا ایالت‌ها تنها از افراد واجد شرایط ثبت‌نام به عمل آورند.

در صورتی که افراد دیگر شرایط مورد نظر برنامه را که بر اساس درآمد است برآورده نکنند، از روز شنبه از برنامه «مدیکید» حذف خواهند شد. در این رابطه کنگره آمریکا در ماه دسامبر قانونی را در مورد هزینه‌های فدرال تصویب کرد که به ایالت‌ها اجازه می‌دهد تا از اول آوریل شروع به لغو ثبت نام کنند.

طبق برنامه اعلام شده، اگرچه برخی از ایالت‌ها از ماه آوریل پوشش خود را خاتمه خواهند داد، اما برخی دیگر تا ماه مه، ژوئن، ژوئیه و اکتبر پوشش بیمه‌ای را ادامه می‌دهند. بر اساس اسناد راهنمای وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، ایالت‌ها تا یک سال فرصت دارند تا تعیین کنند که آیا افراد هنوز واجد شرایط دریافت «مدیکید» هستند یا خیر.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده تخمین می‌زند که با بازگشت برنامه به شروط واجد شرایط بودن که پیش از همه‌گیری کرونا اعمال می‌شد، حدود 15 میلیون نفر پوشش بیمه خود را از دست خواهند داد. البته انتظار می‌رود بسیاری از این افراد واجد شرایط سایر اشکال بیمه درمانی باشند.

به گفته وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده این تغییرات به طور نامتناسبی بر افراد رنگین پوست و جوانان تأثیر خواهد داشت. حدود 30٪ از کسانی که ممکن است پوشش «مدیکید» را از دست بدهند اسپانیایی تبار هستند و 15٪ را سیاه پوستان تشکیل می‌دهند. بر اساس گزارش این سازمان، با اجرای شرایط جدید، بیش از 5 میلیون کودک و 4.7 میلیون بزرگسال 18 تا 34 ساله احتمالا از خدمات «مدیکید» بی‌بهره خواهند ماند.

تخمین زده می شود که 2.7 میلیون نفر از افرادی که ممکن است پوشش Medicaid را از دست بدهند احتمالا واجد شرایط دریافت اعتبار بیمه درمانی Obamacare باشند (شکل دیگری از پوشش بیمه همگانی) و انتظار می‌رود 5 میلیون نفر دیگر بتوانند از پوشش‌های دیگر بیمه سلامت، عمدتاً از طریق کارفرمای خود برخوردار شوند.

کد خبر: 58759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =