تحقیق از نخست‌وزیر بریتانیا به اتهام تخلفات مالی

«ریشی سوناک» نخست وزیر بریتانیا در مورد منافع مالی همسرش در یک شرکت مراقبت از کودکان مورد تحقیق قرار می‌گیرد. در بریتانیا هر نماینده مجلس یا عضو دولت باید تمام هدایا، کمک‌ها و منافع دریافتی را در سیستم «ثبت منافع» ثبت کند.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از CNBC؛ بر اساس فهرست تحقیقات آزاد که روز دوشنبه در وب‌سایت کمیسر استانداردهای پارلمان بریتانیا منتشر شد، در اوایل ماه جاری بازرس ویژه پارلمان تحقیقاتی را درباره نخست‌وزیر ریشی سوناک آغاز کرد. بر اساس قانون مسئولیت نظارت بر تخلفات بر اساس آیین‌نامه رفتار و ثبت مجلس عوام، از جمله بررسی هرگونه نقض ادعایی بر عهده کمیسر ویژه مجلس قرار دارد.

در این فهرست آمده که موضوع مورد بررسی «ثبت منفعت» بوده است. مسئله‌ای که هنوز دفتر سوناک درباره‌ آن اظهارنظری نکرده است. در بریتانیا هر نماینده مجلس باید تمام هدایا، کمک‌ها و منافع دریافتی را در «ثبت منافع» ثبت کند.

بر اساس آئین‌نامه رفتار، همه اعضای پارلمان موظفند تا «هر گونه اطلاعاتی در مورد منافع مالی که اعضا دریافت می‌کنند را در اختیار مجلس قرار دهد و در این مورد شفافیت داشته باشد. منافعی که می‌توانند از منظر ناظر بیرونی بر اقدامات، سخنرانی‌ها یا رای‌های یک عضو در پارلمان و اقدامات انجام شده وی به عنوان یک نماینده مجلس تأثیر بگذارد».

صفحه کمیسیونر در سایت مجلس جزئیات بیشتری در مورد نقض احتمالی ارائه نکرده است. اما تلگراف به نقل از منابعی در دفتر نخست وزیری نوشته: تحقیقات علیه نخست‌وزیر بریتانیا به سهم همسرش «آکشاتا مورتی» در یک شرکت مراقبت از کودکان مرتبط است.

این تحقیقات که روز دوشنبه علنی شد، پس از شکایت‌هایی صورت می‌گیرد که بر اساس آن نخست‌وزیر عضویت همسرش «آکشاتا مورتی» را در سهام «کورو کیدز» فاش نکرده است. این شرکت وظیفه ثبت‌نام از پرستاران کودک را برعهده دارد.

این شرکت که یکی از ۶ آژانسی است که توسط دولت برای استفاده از مهدکودک‌ها معرفی شده است، قرار بود تا از طرح پرداخت‌های تشویقی که ماه گذشته در بودجه اعلام شد بهره‌مند شود.

جرمی هانت، عضو پارلمان بریتانیا در این‌باره گفت؛ «پرداخت ۶۰۰ پوندی برای پرستاران کودکی که در این حرفه ثبت‌نام می‌کنند، برای کسانی که از طریق یک آژانس خاص به این حرفه ملحق می‌شوند به ۱۲۰۰ پوند خواهد رسید» تا به ادعای دولت «کاهش قابل توجه پرستاران کودک» در سال‌های اخیر معکوس شود.

کد خبر: 59116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =