تامین حداقل معیشت، خواسته بحق جامعه بازنشستگان است

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین حداقل معیشت بازنشستگی را خواسته بحق این بخش از جامعه دانست و گفت‌: در گام نخست حداقل یک نفر از منتخبان بازنشستگان با اصلاح ضوابط و آیین نامه‌ها عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی خواهد شد. 

به گزارش آتیه آنلاین، وزیر کار امروز ۲۴ تیرماه در مراسم جشن روز خانواده و تکریم بازنشستگان در جمع بزرگی از جامعه بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد: دولت سیزدهم بر آن است تا موانع و مشکلات کشور را برطرف کند و برای رفع این موانع در گام نخست، همدلی و همراهی گروه‌های مختلف جامعه نیاز است که این مهم با هدایت‌های مقام معظم رهبری محقق شده است. علاوه بر انسجام داخلی، رونق اقتصادی نیازمند نیز در این عرصه نیاز است.

او ادامه داد: در حوزه اقتصادی باید به ظرفیت‌رساندن امکانات داخلی بیندیشیم و برای رسیدن به این مهم، زیرساخت‌ها باید فراهم شود.

وی افزود: در ۲ سالی که از عمر دولت سیزدهم گذشته، رئیس‌جمهوری بیرق دیپلماسی خارجی را برداشته و با کشورهای مختلف در سراسر جهان ارتباط بسیار مهمی برای برون‌رفت از مشکلات فراهم شده است. امروز صادرات نفت و میعانات نفتی ما به یک میلون و ۵۰۰ هزار بشکه رسیده است. پس از یک دهه رشد منفی حوزه اقتصاد، رشد اقتصادی کشور، امروز مثبت شده است.

مرتضوی تاکید کرد : در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم، ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی ناشی از مشکلات سال‌های پیش از آن، اقتصاد کشور را در آستانه بحران قرار داده بود که کسری بودجه این صندوق‌ها به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان ره‌آورد این مسئله باید به‌شمار آورد. با تمهیدات اقتصادی و اصلاح تراز تجاری کشور ظرف این ۲ سال از این بحران‌ها عبور کردیم.

او همچنین اضافه کرد: به صورت شبانه‌روزی دولت تلاش در مهار تورم دارد. تلاش‌های خوب در راستای ثبات قیمت کالاها حوزه اقتصادی شده است و به دنبال این شرایط جامعه بازنشستگی وضعیت بهتر معیشتی را تجربه خواهند کرد.

وی در ادامه توضیح داد: تورم به معنای کوچک کردن سفره مردم به حساب می‌آید. بازنشستگان باید در تمام محافل اجتماعی و اقتصادی حضور داشته باشند و ما در دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خدمت جامعه بازنشستگی هستیم و این خدمت برای ما شرف و اعتبار به همراه خواهد داشت.

بازنشستگان کشوری سهامدار بیمه ملت می‌شوند
نعمت الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری هم در ادامه این مراسم گفت: یکی از برنامه‌های ما در صندوق بازنشستگی کشوری این است بازنشستگان به عنوان سهامداران بیمه ملت، از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

بازنشستگان بهترین سال‌های عمر خود را صرف خدمت به مردم و جامعه کردند. به خاطر پاسداشت تجلیل از مقام بازنشستگان، امسال در ۳۱ استان از جامعه بازنشستگان تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

او بیان کرد : در برنامه داریم تا قبل از شهریور، باقیمانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کنیم.

وی افزود : اصلاحات و دریافتی ۶۸۲ هزار نفر در حوزه رتبه‌بندی جامعه بازنشستگان آموزش و پرورش انجام شده است. امید که تمام مطالبات سه گروه آموزش و پرورش تا پایان مرداد ماه انجام شود.
ترکی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان جامعه بازنشستگان، بیمه آتیه حافظ به عنوان یک کارگزار فعالیت دارد. در سال‌جاری تعرفه‌های جدیدی به این بیمه اضافه شده است. رویکرد ما برای سال آینده و مدت باقیمانده سال‌جاری در حوزه بیماران خاص نیز تفاوت کرده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اضافه کرد: سازمان‌های تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه گردشگری زیرساخت‌های بزرگی در اختیار دارند، در طرح جدید که از مرداد آغاز می‌شود، بازنشستگان با پرداخت ۲۰ درصدی هزینه‌های سفر و بازپرداخت بلندمدت ۸۰ درصد دیگر هزینه‌ها، از خدمات این حوزه بهره‌مند می‌شوند.

وی همچنین بیان کرد : مکان‌های بسیار خوب ورزشی در اختیار جامعه بازنشستگان قرار خواهد گرفت و درخواست ما از وزارت کار استفاده بازنشستگان از خدمات اجتماعی، فرهنگی و ورزشی است.
ترکی گفت : امید که تا پایان سال امکان برگزاری برنامه های متعدد، متنوع و فراگیری برای جامعه بازنشستگان صندوق داشته باشیم.

خواسته خدایی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه این آیین گفت : امروز از نخبگان ملی جامعه بازنشستگی تجلیل به‌عمل می‌آید. همایش ها و برنامه های متنوعی در پاسداشت روز و هفته تکریم بازنشستگان در سطح کشور برگزار شد.

رستمی، بازنشسته سازمان آموزش و پرورش هم به عنوان نماینده بازنشستگان در مراسم امروز گفت: درخواست دائمی‌کردن لایحه همسان‌سازی حقوق با اخلاف 90 درصد شاغل هم‌تراز، اجزای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال‌های 1440 و 1401 با توجه به بودجه‌های سنواتی، اجرای درمان بیمه درمان فراگیر و کارآمد و اجرای دستورالعمل مناطق جنگی 6 استان جنوبی و غربی و پرداخت مطالبات معوق بازنشستگان کشوری از دغدغه‌های جامعه بازنشستگان این صندوق محسوب می‌شوند که در این حوزه انتظار اجرای آنها از طرف دولتمردان و مسئولان وجود دارد.

در پایان آیین امروز، جمعی از بازنشستگان متخب صندوق بازنشستگی کشوری مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند. این برنامه فرهنگی و اجتماعی در راستای تکریم جامعه بازنشستگان با حضور جمع بزرگی از بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری در مجموعه مرکز همایش‌های نورالرضا در تهران برگزار شد.

کد خبر: 62161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =