دلایل بقای دورکاری در جهان کسب و کار

کار از راه دور در طول همه‌گیری کووید به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در زمینه بهداشت عمومی متحقق شد. اما اکنون در آمریکا سهم دورکاری تمام وقت در سطحی پنج برابر سال ۲۰۱۹ است و از ۵ درصد به ۶۰ درصد رسیده است. کارگران و شرکت‌ها، به‌ویژه در ترتیبات شغلی موسوم به «هیبرید» یا ترکیبی، از مزایایی کار از راه دور و کار دفتری بهرمند می‌شوند.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از لینکدین؛ کار از راه دور، که زمانی مفهومی خاص بود، در سال‌های اخیر دستخوش دگرگونی قابل‌توجهی شده و تبدیل به یک روش اصلی و ضروری کار در صنایع مختلف شده است. با وقوع رویدادهای جهانی، مانند همه‌گیری کرونا، که این روند را تسریع کردند، پویایی کار سنتی مجددا به بحث کشیده شد و ثابت شده است که کار از راه دور چیزی بیش از یک راه‌حل موقت است.

همانطور که به آینده قدم می‌گذاریم، بدیهی است که کار از راه دور به رونق خود ادامه خواهد داد و نحوه برخورد ما با کار و تعریف مجدد محل کار مدرن را شکل می‌دهد. در اینجا، نگاهی به دلایل باقی ماندن دورکاری خواهیم داشت

انعطاف‌پذیری و تعادل بین کار و زندگی

یکی از محرک‌های اصلی شکوفایی دورکاری در آزادی و انعطاف‌پذیری آن برای کارمندان نهفته است. با توانایی کار از هر جا، افراد می‌توانند محیط کاری متناسب با ترجیحات خود را ایجاد کنند که منجر به بهبود رضایت شغلی و بازده کاری بالاتر می‌شود. این انعطاف‌پذیری جدید به کارمندان اجازه می‌دهد تا زندگی شخصی و حرفه‌ای خود را بهتر ادغام کرده و در نتیجه بهره‌وری را افزایش می‌دهد و باعث کاهش فرسودگی شغلی می‌گردد. به‌طور کلی، کارکنانی که از راه‌ دور فعالیت‌ می‌کنند تعادل کار و زندگی سالم‌تری به دست می‌آورند.

دسترسی به بازار کار جهانی

کار از راه دور شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا به مجموعه استعدادهای وسیعی دسترسی داشته باشند که محدودیت‌های جغرافیایی ندارد. سازمان‌ها اکنون می‌توانند بهترین و باهوش‌ترین ذهن‌ها را از سراسر جهان جذب کنند و تنوع و فراگیری را در تیم‌های خود ترویج نمایند. این دسترسی به استعدادهای جهانی، خلاقیت، نوآوری و طیف وسیع‌تری از دیدگاه‌ها را تقویت می‌کند و در نهایت منجر به بهبود فرآیندهای حل مسئله و تصمیم‌گیری می‌شود.

کاهش هزینه‌ها برای تجارت

برای مشاغل، کار از راه دور یک فرصت منحصر به فرد برای کاهش قابل توجه هزینه ها است. شرکت ها می توانند هزینه های مربوط به فضای اداری، خدمات شهری و تعمیر و نگهداری تجهیزات را کاهش دهند.

علاوه بر این، با به کارگیری کارگران از راه دور، کسب و کارها می‌توانند از مزایای نیروی کار غیرمتمرکز بهره ببرند و از مناطقی با هزینه‌های زندگی کمتر با نرخ به‌صرفه‌ای کارمند استخدام نمایند. این صرفه‌جویی در هزینه‌ها را می‌توان به سمت رفاه کارکنان، توسعه مهارت‌ها و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های دیجیتال هدایت کرد و سرعت رشد شرکت را افزایش داد.

اثرات زیست محیطی

آینده کار از راه دور با شیوه‌های و توسعه پایدار هماهنگ است. کاهش در رفت و آمد روزانه منجر به کاهش انتشار کربن و ترویج یک سیاره سبزتر می‌شود. دورکاری همچنین پذیرش ابزارهای ارتباطی دیجیتال را تشویق می‌کند، در نتیجه ضایعات کاغذ را کاهش داده و شیوه‌های کاری سازگار با محیط‌زیست را توسعه می‌دهد. از آنجایی که آگاهی زیست محیطی برای شرکت‌ها و کارمندان به طور فزاینده‌ای در حال اهمیت یافتن است، دورکاری به عنوان یک جایگزین دوستدار محیط زیست، با شتاب بیشتری توسعه می‌یابد.

پیشرفت‌های تکنولوژیکی

پیشرفت در فناوری در شکل دادن به آینده دورکاری بسیار مهم بوده است. اتصال به اینترنت پرسرعت، ابزارهای همکاری مبتنی بر فضای داده و پلتفرم‌های ارتباطی یکپارچه، شکاف بین فضای کاری حضوری و مجازی را پر کرده است. با ادامه پیشرفت فناوری، کار از راه دور حتی کارآمدتر و در دسترس‌تر می‌شود و امکان گردش کار روان‌تر و بهبود همکاری تیمی در مناطق زمانی را فراهم می‌کند.

تاب‌آوری و تداوم کسب و کار

همه‌گیری کرونا به عنوان یک آزمایش پرفشار واقعی برای دورکاری عمل کرد. شرکت‌هایی که قبلاً این مدل را پذیرفته بودند، مزیت مشخصی در حفظ تداوم کسب و کار در طول بحران داشتند. این بیماری همه‌گیر انعطاف‌پذیری کار از راه دور را نشان داد و ثابت کرد که تیم‌ها می‌توانند حتی در مواجهه با چالش‌های بی‌سابقه سازگار شوند، همکاری کنند و نتیجه بگیرند. این تجربه موقعیت کار از راه دور را به عنوان یک جایگزین قوی و قابل دوام برای تنظیمات کار سنتی مستحکم کرده است.

کد خبر: 62952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =