۴۱ کشته و هزاران آواره در برزیل

طوفان جنوب برزیل را ویران کرده است و سیل در چندین شهر منجر به کشته شدن ده‌ها نفر و آواره شدن صدها نفر دیگر شد. مقامات روز چهارشنبه اعلام کردند که تعداد قربانیان از ۲۷ نفر در روز قبل به حداقل ۴۱ نفر رسیده است و ۴۶ نفر دیگر همچنان مفقود هستند. همچنین به گفته مقامات دولتی، حدود ۷۷۰۰ نفر خانه‌های خود را از دست داده‌اند.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از رویترز؛ چندین ساعت سیل بالا آمد تا اینکه خانه «میگل روتیلیانو بیلسکی»، همسر و دو فرزندش را با خود برد. بیلسکی گفت که او فقط با چسبیدن به شاخه درخت زنده مانده است.

در این هفته، بیلسکی ۳۵ ساله، یکی از بسیاری از برزیلی‌هایی است که در جنوب این کشور پس از وقوع یک طوفان استوایی، برای بازسازی زندگی خود تلاش می‌کنند. به گفته مقامات دولتی، حدود ۷۷۰۰ نفر خانه‌های خود را از دست داده‌اند.

به گفته مقامات ایالت ریوگرانده که وضعیت اضطراری عمومی اعلام کرده است، دست کم ۴۱ نفر در اثر طوفان جان خود را از دست دادند و ۴۶ نفر دیگر همچنان مفقود هستند. کارشناسان هواشناسی پیش‌بینی می‌کنند تا روز یکشنبه بارش‌های بیشتری قبل از فروکش کردن سیلاب درکار خواهد بود.

به گفته وزارت توسعه اجتماعی، از روز یکشنبه، طوفان بادهای شدید و سیل را به ایالت‌های «ریو گراند دو سول» و «سانتا کاتارینا» آورده و ده‌ها شهر را به زیر آب برده است.

موسسه ملی هواشناسی برزیل اعلام کرد که بارندگی بیشتری در راه است و برخی مناطق ممکن است شاهد بیش از ۱۱ اینچ باران در این باشند. مقامات همچنین نسبت به جاری شدن سیل بیشتر در نزدیکی سه رودخانه در این منطقه هشدار دادند.

«بیله اسکی» در شهر «لاجهادو» که به شدت تحت تاثیر سیلاب‌های رودخانه «تاکواری» قرار گرفته زندگی می‌کند. او اورژانس را مسئول مرگ همسر و فرزندانش می‌دانست و گفت که اورژانس از او خواسته‌ تا در خانه‌اش بماند تا منتظر کمکی باشد که هرگز نرسیده است؛ او گفت: «آنها کاری نکردند».

«پائولو ریکاردو سیکوئیرا سانتوس»، که او نیز اهل «لاجهادو» است، اکنون پس از پر شدن خانه‌اش از گل و آب در ماشینش می‌خوابد. این بازنشسته ۶۵ ساله قبل از فرار موفق شد ابزار باغبانی خود را نجات دهد که تنها وسیله زندگی او به غیر از غذا و آب بود. او گفت که نگران است سارقان هر آنچه را که باقی مانده است غارت کنند و او اکنون در ماشینش زندگی می‌کند. او می‌گوید: «من ۶۰ سال است که اینجا زندگی می‌کنم و هرگز تراژدی (مثل این) ندیده‌ام.» آب به طبقه دوم خانه من رسید.

دولت ایالتی گفت در عین حال که پلیس و ارتش هواپیما، هلیکوپتر و قایق‌ها را در منطقه مستقر کردند، نیروهای امدادی به فرایند جستجوی افرادی ادامه دادند که در طول شب در مناطق سیل‌زده گیر افتاده بودند.

نماینده دولت ایالتی آقای «لیت» گفت: «شب فرا رسیده، دما کاهش یافته و مردمی در هوای آزاد منتظر کمک هستند». او گفت که یکی از قربانیان زنی بود که هنگام نجات در رودخانه «تاکواری» جان باخت؛ «او و نجات دهنده‌اش سقوط کردند و افسر به شدت مجروح شد».

کد خبر: 63627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =