کشته شدن ۲۰ نفر بر اثر سقوط اتوبوس در ایتالیا

در روز چهارشنبه مقامات ایتالیایی در حال بررسی علت تصادف هولناک اتوبوسی بودند که یک روز قبل در نزدیکی ونیز واژگون شد. گزارش‌ها حاکی از این است که ۲۰ مسافر این اتوبوس کشته شدند که در میان آنها چند کودک وجود دارد. ایتالیا در سال‌های اخیر صحنه تصادفات مرگبار اتوبوس بوده است. در سال ۲۰۱۷، ۱۶ سرنشین اتوبوس حامل دانش آموزان مجارستانی در تصادفی در نزدیکی شهر شمالی «ورونا» جان خود را از دست دادند، همچنین ۴۰ نفر در سال ۲۰۱۳ بر اثر سقوط اتوبوس از یک دره در جنوب ایتالیا جان باختند.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از الجزیره؛ اتوبوسی در نزدیکی شهر ونیز ایتالیا از مسیر خود خارج شد و دست کم ۲۰ مسافر این اتوبوس کشته شدند که در میان آنها چند کودک وجود دارد. همچنین ۱۸ نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند. اتوبوس برقی حامل گردشگران خارجی که از سفری یک روزه به ونیز باز می‌گشتند، اواخر روز سه‌شنبه در منطقه «مستره» (Mestre) از محدوده گاردریل و از روی پل هوایی سقوط کرد. این اتوبوس از ارتفاع بیش از ۱۰ متر (۳۳ فوت) به زمین برخورد کرد و آتش گرفت.

این حادثه کمی قبل از ساعت ۲۰ به وقت محلی و در جاده‌ای مستقیم و معمولاً بسیار شلوغ که منطقه «مستره» را به مرکز تاریخی ونیز متصل می‌کند رخ داد. خبرگزاری‌های ایتالیایی اعلام کردند که کشته شدگان شامل چهار یا پنج اوکراینی، یک گردشگر آلمانی و یک راننده ایتالیایی است. همچنین خدمات اورژانس اعلام کرد که یک نوزاد و یک کودک ۱۲ ساله نیز در میان کشته شده‌گان هستند.

تاکنون علت این حادثه هولناک نامشخص است. «رناتو بوراسو»، عضو شورای شهر ونیز گفت که اتوبوس حامل ۴۰ مسافر بوده که ۲۱ نفر از آنها جان باخته و ۱۸ نفر مجروح شده‌اند. «بوراسو» هشدار داد که ممکن است تعداد تلفات افزایش یابد زیرا تعدادی از مجروحان این سانحه در وضعیت بحرانی در بیمارستان هستند. بوراسو به تلویزیون اسکای ایتالیا گفت: «این یک تراژدی وحشتناک است، شهر در ماتم قرار دارد».

«لوئیجی بروگنارو»، شهردار ونیز هم در پستی در شبکه‌های اجتماعی گفت: «صحنه‌ای آخرالزمانی، هیچ حرفی برای گفتن وجود ندارد». او اضافه کرد «در ونیز به یاد قربانیان عزای رسمی اعلام شده است».

«دی باری» نماینده دولت به تلویزیون اسکای ایتالیا گفت: «اتوبوس کاملاً له شده است و آتش نشانان در بیرون آوردن بسیاری از اجساد با مشکل مواجه بودند».

اواخر عصر سه‌شنبه، امدادگران همچنان در تلاش بودند تا بقایای اتوبوس را بیرون بیاورند تا مطمئن شوند مسافران دیگری داخل آن گیر نکرده‌اند. «لوکا زایا»، فرماندار منطقه ونتو به تلویزیون دولتی RAI گفت که علت این حادثه هنوز مشخص نیست. زایا افزود: «این یک تراژدی است، اما درک چگونگی وقوع آن دشوار است. اتوبوس نو و برقی بود و حتی خیابان مورد نظر مشکل خاصی نداشت».

نخست وزیر جورجیا ملونی در بیانیه‌ای ابراز همدردی کرد و گفت که دلها در دولت او با «قربانیان، خانواده‌ها و دوستان آنها» است.

ایتالیا در سال‌های اخیر صحنه تصادفات مرگبار اتوبوس بوده است. در سال ۲۰۱۷، ۱۶ سرنشین اتوبوس حامل دانش آموزان مجارستانی در تصادفی در نزدیکی شهر شمالی «ورونا» جان خود را از دست دادند، همچنین ۴۰ نفر در سال ۲۰۱۳ بر اثر سقوط اتوبوس از یک دره در جنوب ایتالیا جان باختند.

کد خبر: 64342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =