آثار هنرمندان آمریکای لاتین در موزه هنرهای معاصر

گسترش رسانه‌ها و خبررسانی باعث شده که در دنیای امروز واکنش‌ها به اتفاقات جهان سریع و به‌روز باشد. طوفان‌الاقصی و اتفاقات اخیر غزه تأثیرات زیادی را بر مردم کشورهای مختلف داشته است. در این میان هنرمندان با فکر و هنر خود به این موضوع واکنش‌های زیادی نشان داده‌اند و رویدادهای مختلفی در این زمینه در حال برگزاری است. در ایران هم به همین منظور رویدادهای گوناگونی اجرا می‌شود.

در همین راستا نمایشگاهی کامل از چهره‌های بین‌المللی کارتون آمریکای لاتین روز پنجشنبه ۱۱ آبان ساعت ۱۶ در گالری‌های نه‌گانه موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

امیر جاوید، قائم‌مقام رئیس حوزه هنری در امور بین‌الملل در این‌باره گفت: «حوزه هنری در مأموریت‌های بین‌المللی خودش یکی از نقاط مورد توجهش، آمریکایی لاتین است. به دلیل حجم بالای آثار ضد امپریالیستی و ضدصهیونیستی و مقاومت هنرمندان آمریکای لاتین و اشتراکاتی که با فرهنگ ما دارند، تصمیم گرفتیم در فضای فرهنگی هنری تعاملات‌مان قدری بسامد بیشتری داشته باشند.»

در این نمایشگاه هنری قرار است آثار ضدصهیونیستی، ضد امپریالیستی و مبتنی بر حقوق بشر و صلح جهانی که از سوی هنرمندان آمریکای لاتین و ایران خلق شده به نمایش درآید.

در این نمایشگاه آثار هنرمندان سرشناسی از کشورهایی مانند کوبا، مکزیک، کلمبیا و ونزوئلا به مخاطبان عرضه خواهد شد. این آثار رویکرد آزادی‌خواهانه و حق‌طلبانه دارد و برای تحقق صلح جهانی ارزشمند شمرده می‌شود.

حضور آرس، کارتونیست‌ مشهور آمریکای لاتین در این نمایشگاه از رویدادهای مهم است و به این نمایشگاه غنا و اعتباری ویژه می‌بخشد.

به گفته دبیر نمایشگاه موزه هنرهای معاصر، به علت زیاد بودن تعداد آثار هنرمدان فوق، گالری شماره ۵ موزه هنرهای معاصر تهران که به نوعی گالری اصلی موزه هنرهای معاصر تهران است، به آثار مرتبط با اتفاقات تلخ غزه اختصاص پیدا کرده است. اگر این روزها پیگیر اخبار مرتبط با غزه هستید و به دیدن آثار هنرمندان آمریکای لاتین علاقه دارید، حتماً به موزه هنرهای معاصر تهران بروید.

کد خبر: 65098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =