پیشنهادهایی برای یک آخر هفته تئاتری

بازار تئاتر این روزها داغ است و نمایش‌های متنوعی بر روی صحنه اجرا می‌شود. مخاطبان تئاتر نیز مثل همیشه در سالن‌های نمایش حاضر می‌شوند و به تماشا و بررسی آثار ارائه شده از سوی هنرمندان می‌پردازند.

انسان/ اسب، پنجاه / پنجاه

این نمایش به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی از کارهای پربازدید این روزها است. متن این نمایش توسط هاله مشتاقی‌نیا و مرتضی اسماعیل کاشی بازنویسی شده که اقتباشی است از نمایشنامه زیک و زاک نوشته برتولت برشت.

خلاصه داستان: درهای ساختمان موزه‌ای که سال‌ها پیش اردوگاه مرگ بوده به روی زن و مردِ بازیگری باز می‌شود. این دو تنها بازماندگانِ آن قربانگاه هستند که از آنجا فرار کرده بودند. ارواحِ کشته‌شدگان که بازیگرانی بودند با فعالیت‌های ضدفاشیستی، فراخوانده می‌شوند و در جهانی وهم‌آلود نمایشی را که مجبور بودند زیرِ شکنجه بازی کنند تا زنده بمانند، دوباره جان می‌گیرد.

علیرضا آریا، محسن ابوالحسن‌پور، شهاب اشکان، شبنم اسکندری، سوگل اسفندیاری، المیرا بکر، محمدمهدی جهان‌آرا، افسانه چناقچی، یایسن چهره‌گشا و جواد حسینی بازیگران این نمایش هستند.

دیدن این تئاتر برای کودکان زیر ۱۲ سال مناسب نیست. انسان پنجاه، اسب پنجاه در سالن یک پردیس شهرزاد هرشب ساعت ۱۸:۳۰ به روی صحنه می‌رود.

رستاخیز عشق

زندگی مولانا همواره مورد توجه هنرمندان و مردم بوده است. جذابیت های منحصربفرد شخصیت و آثار این شاعر بزرگ پارسی‌گوی در همه دوران‌ها مورد توجه مردم قرار گرفته و روایت‌های بی‌شماری از زندگی این شاعر وجود دارد. این روزها کنسرت نمایش رستاخیز عشق که در سالن ۲ پردیس شهرزاد اجرا می‌شود حاوی نگاهی هنرمندانه به زندگی مولانا در مقطع خاصی از زندگی اوست. از دوران کودکی تا عاشقی تا کمال و مرگ و سپس رستاخیز. نویسنده این اثر محمد رحمانیان است و کارگردانی آن را حسین مسافر آستانه به عهده دارد. بازیگران این تئاتر اصغر فریدی ماسوله، بهزاد جاودان‌فرد، محسن گودرزی، بهادر فاضل، محمدرضا شریفی علیایی، مهرداد آبجار و سروش پارسا هستند. این نمایش تا دهم آذرماه بر روی صحنه می‌رود. شما می‌توانید با تهیه بلیت از سایت‌های معتبر، هرشب ساعت ۲۱:۱۵ به تماشای این اثر بنشینید.

یک مرد یک خوک

نمایش یک مرد، یک خوک به نویسندگی آئول فوگارد، نمایشنامه‌نویس اهل آفریقا و به کارگردانی امیرسینا جوادی از هفدهم آبان ماه بر روی صحنه می‌رود و تا ۲۳ آذر نیز اجرای آن ادامه دارد.

خلاصه داستان: سربازی از جنگ جهانی دوم فرار کرده و از ترس اعدام به خاطر خیانت به کشورش به خوک‌دانی خانه خودشان در روستا پناه می‌برد. در دهمین سال حضور خود در خوک‌دانی در حالیکه در روستا جشن یادبود شهدای روستا در جنگ جهانی برگزار می‌شود اتفاقات عجیبی می‌افتد.

سالن ۲ پردیس شهرزاد هرشب ساعت ۲۰:۰۰ میزبان این نمایش است. اگر به موضوع جنگ و حوادث ناشی از آن علاقه دارید تماشای این تئاتر را از دست ندهید.

مامان

نمایش عروسکی مامان یک نمایش عروسکی است که تا بیستم آبان در سالن سایه تئاتر شهر به روی صحنه می رود. الهام سلج محمودی کارگردانی این کار را به عهده دارد. او همین‌طور نویسنده این اثر نیز هست.

مرجان نامورآزاد، رویا ناصری،‌ علی باروتی، صبا قدیمی و معصومه آرواز در این نمایش به عنوان بازی‌دهنده عروسک حضور دارند، همچنین ملیحه شبانیان، علی باروتی و رویا ناصری به عنوان صداپیشه با گروه نمایشی «چهل و سه» همکاری می‌کنند.

خلاصه داستان: مامان، روایت ناگزیر انتخاب آدم‌هاست؛ انتخابی میان مسئولیت‌ها و رویاهای شخصی.

مامان از آن جهت به بینندگان تئاتر توصیه می‌شود که برگزیده جوایز بهترین متن، بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی، بهترین ساخت عروسک و بهترین بازی‌دهندگی عروسک از نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران بوده است. این نمایش هرشب ساعت ۲۰:۳۰ در تئاتر شهر اجرا می‌شود. این کار ویژه بزرگسالان است و حضور کودکان در آن ممنوع است.

مرثیه ای برای یک مرد مرده

این نمایش در بیان خلاصه متن خود مخاطب را با یک سئوال به چالش می‌کشد؛ تا حالا به این فکر کرده‌اید که وقتی فصل شکار خرگوش نیست شکارچیان چطوری شکار می‌کنند؟

رسول حق‌جو نویسنده و کیانوش ایازی کارگردان و طراح مرثیه‌ای برای یک مرد مرده هستند. این نمایش تا سوم آذرماه هرشب ساعت ۲۰:۳۰ در تالار حافظ به روی صحنه می‌رود.

محمدرضا فرزام، سعید نبوی و آرزو کریمی‌زند به عنوان بازیگران نمایش روی صحنه خواهند رفت و محمد کاظم‌تبار به عنوان مجری طرح و توحید معصومی به عنوان مشاور کارگردان در این نمایش حضور دارند.

کد خبر: 65265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =