روی پیشخوان کتابفروشی‌ها چه خبر است؟

باخبر شدن از وضعیت نشر کتاب‌های تازه یکی از دغدغه‌های افراد کتابخوان است. آن‌ها دوست دارند همواره از اوضاع بازار کتاب باخبر باشند و کتاب‌هایی که منتظر انتشارش بودند یا به نظرشان جذاب است را بخرند یا در فهرست همیشگی خود قرار دهند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم سری به پیشخوان کتابفروشی‌ها بزنیم و ببینیم چه عناوینی به تازگی چاپ شده‌اند.

اعتماد به نفس در محل کار

کتاب «اعتماد به نفس در محل کار» موضوعی دارد که این روزها تب داغی دارد و خیلی از افراد با آن مواجه‌اند. چگونه بودن در محل کار و بهترین خود بودن یکی از مسائلی است که در دنیای شغلی امروز بسیار اهمیت دارد. در سال‌های اخیر جایگاه فرد در زمینه شغلی خود بسیار مورد توجه قرار گرفته و کارکنان سعی دارند با فراگیری نکات جدید به موقعیت بهتری دست پیدا کنند. این کتاب در زمره کتاب‌های توسعه فردی جای می‌گیرد و در آن تکنیک‌های مختلفی را می‌آموزید تا با استفاده از آن‌ها بتوانید اوضاع محیط کار خود را کنترل کنید. در این کتاب راهکارهای خوبی برای مواجهه با افرادی که آرامش روانی شما را هنگام کار به هم می‌ریزند، افراد همیشه مخالف و... پیش روی مخاطب قرار گرفته است. کتاب توسط نشر ایماد در ۸۲ صفحه و با قیمت ۴۴هزار و ۹۰۰ تومان روانه بازار کتاب شده است.

من‌ات به دنبال

بهمن فُرسی را مهم‌ترین ابزوردنویس ایران می‌دانند. نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس، ترانه‌سرا، شاعر و بازیگر ایرانی که در چند دهه گذشته آثار زیادی را منتشر کرده و در بین دوستداران ادبیات داستانی و نمایشی طرفداران زیادی دارد. این روزها کتابی به نام «من‌ات به دنبال» از این نویسنده منتشر شده و مخاطبان زیادی برای خرید آن راهی کتابفروشی‌ها شده‌اند. من‌ات به دنبال مجموعه یادداشت‌های پراکنده و ترجمه‌هایی است که فرسی ان‌ها را بدون تاریخ در کنار هم گنجانده است. در این کتاب نویسنده درباره ادبیات و سینما و تئاتر صحبت کرده و از آثار بزرگانی چون آرتور کوستلر، ساموئل بکت و مایک مارکوزه گفته است. اگر قبلاً تجربه خواندن آثار بهمن فرسی را دارید و. جزو طرفداران او هستید خواندن این اثر جذاب را از دست ندهید. من‌ات به دنبال توسط نشر بیدگل با قیمت ۳۱۰هزار تومان به بازار آمده است.

هم‌نوایی در پاییز

یکی از کتاب‌های جذابی که تازه به بازار آمده و نشر بیدگل آن را منتشر کرده کتاب «هم‌نوایی در پاییز» است. این کتابی است درباره پیرشدن و تجربه هر آدمی در این زمینه است. تجربه‌ای هراس‌انگیز که شاید یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های زندگی است. بابارا پیم، نویسنده بریتانیایی این کتاب با نثری روان، طنزآلود و تاریک اما خوشبینانه به موضوع میانسالی و پیری وارد شده و مخاطب را درگیر داستان آدم‌هایی کرده که در تندباد یکی از گردنه‌های مهم زندگی هستند. کتاب داستان چهار نفر در اواخر میانسالی را روایت می‌کند. ادوین، نورمن، لتی و مارسیا در لندن دهۀ ۱۹۷۰ که تنها نقطه‌ اشتراک آن‌ها این است که کارمند اداره‌ای هستند و همگی از دردی مشترک در عذاب‌اند: تنهایی.

صبح به‌خیر هیولا

نشر نیماژ یکی از ناشران خوب حوزه نشر است که کتاب‌های مفید و ارزشمندش همیشه در سبد خرید کتابخوارهاست. این نشر کتاب‌هایی را تحت‌عنوان استخوان‌های روح منتشر می‌کند که صبح به‌خیر هیولا جزو جدیدترین عناوین آن است. این کتاب درباره این کتاب داستان سفر التیام روحی پنج قهرمان است که با غیرقابل ‌تصورترین زخم‌ها روبه‌رو می‌شوند. کاترین گیلدینر (زاده ۱۹۴۸) نویسنده این کتاب، روانشناس بالینی آمریکایی-کانادایی است. شقایق الکائی نیز آن را ترجمه کرده و اکنون می‌توانید این کتاب را از کتابفروشی‌ها تهیه کنید. صبح‌ به‌خیر هیولا در حوزه کتاب‌های روانشناسی البته نه از دسته زرد آن می‌گنجد. در این کتاب با تم داستانی ریشه‌یابی اختلالات رفتاری مورد بررسی قرار می‌گیرد. عادت‌های رفتاری که در طولانی‌مدت موجب تغییر و فرسودگی خود و جهان اطراف ما می‌شود نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است. صبح به‌خیر هیولا توسط نشر نیماژ در ۴۵۶ صفحه با قیمت ۳۸۰هزارتومان روی پیشخوان کتابفروشی‌هاست.

خون، براده‌هایی از شهر

آخرین اثر مهدی‌زارع، نویسنده کتاب «خون، براده‌هایی از شهر» درباره مقاومت خرمشهر است. خرمشهر با تب روزهایی که از سر گذرانده و پایداری مردمانش در خاطره همه ما ماندگار شده و هیچ‌گاه خبر خوش آزادی آن برای‌مان کهنه نمی‌شود. این کتاب به مناسبت چهلیمن سالگرد آزادسازی خرمشهر زیبا نوشته شده و در آن به اینکه خرمشهر چیست و خصوصیات فضایی و زندگی‌ساز آن نگاه نویی شده است. زارع درباره نوشتن این کتاب گفته: «آدم‌های زیادی زحمت کشیدند تا خرمشهر حفظ شود، تمام مردم ایران اهل خرمشهر هستند و این شهر ارزش این را دارد که مورد رسیدگی قرار گیرد و خرم شود. نباید تصور شود همین که برای این شهر جنگیدیم و آن را آزاد کردیم، کافی است و حال آن را رها کنیم. حق این شهر بسیار بیشتر از این‌هاست.» خون، براده‌هایی از شهر توسط مرکز نشر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان به آثار حوزه دفاع مقدس است.

تاریخ با طعم زغال‌اخته

یوسف قوجُق، از نویسندگان متبحر ترکمن صحرای ایران است. کتاب «تاریخ با طعم زغال‌اخته» نوشته اوست که برای نوجوانان نوشته شده و داستانی را در مورد ماجراهای دوران رضاشاه روایت می‌کند. این اثر جذاب از زبان دوم شخص گفته شده و مخاطب را به دل دوران پهلوی می‌برد. قوجق ویژگی این اثر را چنین توضیح می‌دهد: «من از شخصیت‌هایی در این رمان استفاده کردم که شبیه آن‌ها در هر خانه و خانواده‌ای هستند. این موضوع به مخاطب اجازه می‌دهد با شخصیت‌ها ارتباط خوبی برقرار کنند و تحول آن‌ها را در روایت حوادث دنبال کند. پدربزرگ فرهاد و مادربزرگ یحیی به عنوان راویان ماجراهای مربوط به رضاشاه هستند. داستان این رمان به نظرم ساختار جالبی دارد. استفاده از روایت‌های دانش‌آموزان در سال‌های ۱۳۵۰ و مجادله و کَل انداختن‌های آن‌ها باعث شده اطلاعات مدنظر به تدریج به مخاطب ارائه شود. این ساختار چندگانه امکان ارائه دیدگاه‌های مختلف و تغییرات شخصیت‌های اصلی را هم فراهم می‌کند.» این کتاب اولین بار توسط نشر سوره مهر در سال ۹۸ منتشر شده و دوباره اکنون تجدید چاپ شده است.

کد خبر: 65266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =