روایت درد من راه‌حل مشکل توست

حالا دیگر در دنیای رسانه‌های دیجیتال، پادکست برای بسیاری از ما مفهومی آشناست و برای بالابردن اطلاعات و سطح آگاهی خود در موضوعات مختلف یا حتی برای سرگرمی از این رادیوی اینترنتی استفاده می‌کنیم. در زمینه سبک زندگی و توسعه فردی پادکست‌های بسیار خوب و مفید هم به زبان فارسی، هم انگلیسی تهیه شده که گوش‌دادن به آن‌ها برای اطلاع از فراز و فرودهای این حوزه بسیار مفید است. به همین خاطر هر سه‌شنبه‌ یکی از پادکست‌های مفید و آگاهی‌بخش در حوزه توسعه فردی را به شما معرفی می‌کنیم.

یکی از روش‌های آزموده شده در برخورد با یک مشکل، برای درک بهتر موضوع و روبه‌رو شدن با مسئله، بررسی تجربیات دیگران به‌طور مستقیم است. مواجه شدن با افرادی که با آن مسئله زندگی کرده‌اند و راه‌هایی که برای حل آن پیموده‌اند، چشم‌انداز وسیع‌تری به ما می‌دهد تا بتوانیم درست‌تر فکر کنیم و گزینه‌های بیشتری پیشِ رو داشته باشیم. کمک گرفتن از تجربه دیگران در واقع رفتن نصف راه است.

در زمینه اختلالات روانی که امروزه محل بحث زیادی است و همه ما به‌نوعی با شاخه‌های مختلف آن درگیر هستیم، پادکست «روانی پاد» نمونه خوبی است و اطلاعات مفیدی به مخاطب عرضه می‌کند. در این پادکست مستقیماً با افرادی که اختلالی را تجریه کرده‌اند برخورد می‌کنیم. این پادکست دست‌نوشته‌های بیماران روانی از جاهای مختلف دنیاست. آن‌ها که به هر دلیلی با یک ناهنجاری دست به گریبان بوده‌اند و برای درمان آن تلاش کرده‌اند. در هر فصل، یک سرگذشت واقعی به‌طور اختصاصی برای این پادکست انتخاب، ترجمه و محتواپردازی می‌شود.

شنیدن روایت‌های مختلف روانی پاد، دید روشنی به ما می‌دهد تا بدانیم در جامعه با افرادی زندگی می‌کنیم که ممکن است دچار مشکلاتی باشند. در واقع نحوه رفتار با یکدیگر را نیز از این طریق می‌آموزیم. دانشجویان روانشناسی از مخاطبان پروپا قرص این پادکست هستند؛ چراکه به آن‌ها کمک می‌کند تا آنچه را به‌صورت تئوری آموخته‌اند در تجربه زیسته دیگران بیابند. امین علیزاده روای این پادکست است. اگر مرور تجربه‌ها برای شما نکته‌آموز است و از طریق آن می‌توانید راه‌حل های جدید پیدا کنید حتماً به این پادکست گوش کنید.

روانی پاد را از لینک‌های زیر بشنوید:

کست باکس شنوتو اپل پادکست پادبین

کد خبر: 65700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =