۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 66254
تماشایی‌های شبکه خانگی

یکی از ژانرهای جذاب و تماشایی در عرصه رسانه‌، سریال است. سریال داستانی ادامه‌دار است که در قالب چندین قسمت و فصل برای مخاطبان ساخته می‌شود. میل مخاطب به دنبال کردن یک روایت، سریال را به محصولی دیدنی تبدیل می‌کند. به‌طوری که در بعضی مواقع جای فیلم‌های سینمایی را گرفته است. از طرفی دنیای امروز آدمی را وادار می‌کند که به همه عرصه‌ها سر بکشد و محصولات خوب و قابل‌دفاع را انتخاب کند. از اوایل قرن بیستم ساخت سریال در دنیا مرسوم شد و در چند دهه اخیر بازار بسیار داغ و پررونقی پیدا کرده است. نگاهی به کارنامه کارگردانان در چند سال گذشته نشان می‌دهد که در ایران هم تب سریال‌سازی بالاست. اگر بیننده سریال باشید، حتماً به عناوین مختلف آن‌ها برخورد کرده و از تماشای آن‌ها لذت برده‌اید. سری به دنیال سریال‌های ایرانی می‌زنیم تا بدانیم محصولات جدید این دنیای شگفت‌انگیز کدام‌اند؟

دفتر یادداشت

تا امروز چهار قسمت از این سریال به بازار عرضه شده است. دفتر یادداشت آخرین ساخته کیارش اسدی زاده است که در ژانر کمدی جنایی توسط حسین اکبری تهیه شده است. دفتر یادداشت ویژگی‌های جذب‌کننده‌ای دارد؛ مثل حضور رضا عطاران در یک سریال نمایش خانگی بعد از ده سال. همچنین فیلمبرداری، طراحی صحنه و موسیقی این سریال موفق بوده و از نقاط قوت آن محسوب می‌شود.

دفتر یادداشت روایتی متفاوت از یک داستان معمولی دارد. داستان دو دوست که پس از سال‌ها همکاری حالا دوباره به یک گره رسیده‌اند و آن پرونده‌ای جنایی است. بازی خوب و قابل توجه ستارگانی چون حسن معجونی و رضا عطاران و الهام پاوه‌نژاد هم از جذابیت‌های این سریال است. این سریال اواخر آبان ماه امسال در پلتفرم فیلم‌نت عرضه شده و مخاطبان می‌توانند با خرید اشتراک از دیدن آن لذت ببرند.

شریک جرم

این سریال کاری از مازیار میری است. تهیه‌کننده آن نیز همایون اسعدیان است. فیلمنامه شریک جرم را امیر عربی نوشته است.

سارا بهرامی، محمدامین شعرباف، مهتاب ثروتی، علیرضا ثانی فر، المیرا دهقانی، سجاد بابایی، علی مصفا، بهناز جعفری، سیامک احصایی، وحید آقاپور، محمدرضا مالکی و... بازیگران این سریال هستند.

داستان شریک جرم تکان‌دهنده آغاز شده و در همین قسمت اول مخاطب را چشم‌به‌راه پخش قسمت‌های بعدی گذاشته است. کشف رازی درباره یک جنایت موضوعی التهاب‌آور و هیجان‌انگیز است.

شخصیت اصلی سریال، خانم وکیلی با بازی سارا بهرامی است که به واسطه رخ دادن دو قتل در دفتر کارش زندگی‌اش به‌هم می‌ریزد. در این بین پای ماجراهایی درباره پرونده‌های گذشته او هم به میان می‌آید. حالا او باید برای اثبات حقانیت شغلی‌اش برای کشف راز این قتل تلاش کند.

می‌توانید شریک جرم را یکشنبه‌ها در پلتفرم نماوا تماشا کنید.

پیکولو

سریال پیکولو برای گروه سنی کودک و نوجوان ساخته شده است. نوشتن فیلمنامه و کارگردانی این اثر را علی احمدی به عهده داشته است. محسن و مصطفی کیایی نیز تهیه‌کنندگان این کار هستند.

سریال پیکولو یک فانتزی موزیکال و کودکانه است. جایی که میوه درختان کروسان و دانه گل‌ها مارشمالو باشد و از آسمان حباب ببارد، برای بچه‌ها خیال‌انگیز و دلخواه است.

پیکولو جزیره‌ای جادویی است که هرچند وقت یک‌بار موجودی را به درون خود می‌کشد، روزی پیکی در حین پاراگلایدرسواری داخل ابرها کشیده می‌شود و در پیکولو سقوط می‌کند. پس از سقوط، اهالی پیکولو او را پیدا کرده و او را رسما شهروند پیکولو می‌دانند.

هومن حاجی عبدالهی، مهسا طهماسبی، مرتضی احمدی و کیان باقری بازیگرانی هستند که در پیکولو نقش‌آفرینی کرده‌اند.

مرداب

هم‌اکنون دهمین قسمت سریال مرداب پخش شده است؛ سریالی در ژانر درام و معمایی که شامل صحنه‌هایی خشن و پرتحرک است. شهرام حقیقت‌دوست، پانته‌آ پناهی‌ها، حامد کمیلی، مجتبی پیرزاده، امیر جعفری در نقش شکیب، مهدی هاشمی، الهام اخوان، ستاره پسیانی، یسنا میرطهماسب، الیکا ناصری، محمود نظرعلیان، آرش ظلی‌پور، صفر محمدی و مجید پتکی بازیگران این سریال هستند. بازیگرانی که با باازی‌های درخشان خود جانی دیگر به این اثر بخشیده‌اند.

مرداب حکایت خلافکاری و باندبازی و معماست. این اثر را نیما اقلیما براساس فیلمنامه‌ای «عشق بی خطبه» اثر افشین هاشمی و پدرام افشار نوشته است. محمد شایسته تهیه‌کننده و برزو نیک‌نژاد کارگردان اثر فوق است.

در ضمن به این نکته توجه داشته باشید که تماشای این سریال برای افراد زیر 12 سال ممنوع است.

اگر صحنه‌های مهیج و معمایی را دوست دارید حتماً از دیدن مرداب لذت خواهید برد. مرداب هر چهارشنبه ساعت 8 صبح از پلتفرم فیلم‌نت منتشر می‌شود.

سایه باز

یک درام معمایی و اجتماعی دیگر که این روزها در شبکه نمایش خانگی در حال پخش است، سریال سایه باز است. اثری که تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نوشتن فیلمنامه آن را علی یاور به عهده داشته است. سایه باز داستان یک زندگی است که سال‌هاست در مسیر رفتن خود افتاده، اما یک اتفاق آرامش آن را به‌هم می‌زند و برزو، شخصیت اول سریال را به گذشته‌ها پرتاب می‌کند.

برزو شمس، تاجر و برج‌ساز در زمان شب تولد و نام‌گذاری تنها نوه‌اش با یک دوست قدیمی و صمیمی برخورد می‌کند و این برخورد باعث می‌شود تا زندگی گذشته و اتفاقات آن برای بروز شمس مجدداً رو شده و زندگی او را با چالش های جدیدی مواجه کند.

بازیگرانی چون مهدی هاشمی، همایون ارشادی، شکیب شجره، نیما شعبان‌نژاد، نازلی رجب‌پور، شقایق فراهانی، محمد نادری، شبنم قلی‌خانی، فاطمه گودرزی، سام قریبیان و اسرافیل علمداری در این سریال ایفای نقش می‌کنند.

این سریال هر چهارشنبه بر روی پلتفرم آپرا و ساعت 20:00 در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

کد خبر: 66254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =