چگونه یک همکاری ثمربخش داشته باشیم؟

حالا دیگر در دنیای رسانه‌های دیجیتال، پادکست برای بسیاری از ما مفهومی آشناست و برای بالابردن اطلاعات و سطح آگاهی خود در موضوعات مختلف یا حتی برای سرگرمی از این رادیوی اینترنتی استفاده می‌کنیم. در زمینه سبک زندگی و توسعه فردی و کسب‌وکار پادکست‌های بسیار خوب و مفید هم به زبان فارسی، هم انگلیسی تهیه شده که گوش‌دادن به آن‌ها برای اطلاع از فراز و فرودهای این حوزه‌ها بسیار مفید است. به همین خاطر هر سه‌شنبه‌ یکی از پادکست‌های مفید و آگاهی‌بخش در این زمینه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

پیمودن مسیر توسعه فردی مستلزم فراهم کردن پیش‌نیازهایی است. توسعه فردی عرصه های گسترده‌ای ز زندگی ما را دربرمی‌گیرد که برای رسیدن به آن باید همه این حوزه‌ها را با هم پیش برد. فارغ از مسائل روانشناختی و آشنایی با ساختار ذهن که تاکنون پادکست های زیادی در این زمینه با هم شنیدیم، چیزهای دیگری هم هستند که باید تقویت شوند. در جهانی که بر اطلاعات و دانش استوار شده، نباید بی‌خبر ماند.

همکاری یک مفهوم اجتماعی و انسانی است. این مفهوم مربوط به امروز نیست و از زمان خلق انسان وجود داشته است. شکل همکاری اما امروز دیگرگونه است و با توجه به شرایط زمانه معنا پیدا می‌کند.

پادکست روش همان چیزی است که در این مورد به آن نساز داریم. در این پادکست به مفهوم همکاری پرداخته شده است. سازندگان روش در توضیح کار خود چنین آورده‌اند: «همکاری پایه قدرت در جهانه. کشورها و سازمان‌هایی قدرتمند می‌شن که بتونن شکل مؤثری از همکاری رو به وجود بیارن. در پادکست روش می‌خوایم به کشف راه‌های مؤثر همکاری برسیم، با کمک روایت. من نیما قاضی هستم، کارآفرین، کوچ و جستجوگر. این پادکست رو با همکاری مریم کریمی، فرشید نجاریان و سعیده مقدسی تهیه و تولید می‌کنیم.»

در جوامع در حال توسعه، همکاری و رسیدن به یک روش مشترک امری سخت و پیچیده است؛ چرا که افراد به سختی نظرات دیگری را می‌پذیرند و هیچ آموزش پایه‌ای در این مورد ندارند. همکاری هم مانند هر کار دیگری نیاز به شناخت و آموزش دارد که بیشتر ما اطلاعات خوب و کافی از آن نداریم و بیشتر با شیوه آزمون و خطا از پس آن برآمده‌ایم. اما حالا که امکان آن فراهم است می‌توانیم با گوش دادن به پادکست روش، مطالب خوبی در این‌باره بیاموزیم و مسیر توسعه فردی خود را هموار کنیم. اپیزودهایی همچون قانون قوزک پا، شیرجه عمیق، تا انتهای شب، تصمیم نیره، اینجا یک چیز اشتباه است و خداحافظی پایان راه نیست توسط سازندگان روش تهیه شده و در دسترس قرار دارد.

روش را از لینک‌های زیر بشنوید:

ناملیک کست باکس اسپاتیفای شنوتو

کد خبر: 66386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =