تداوم نرخ بیکاری جوانان در جهان پس از فروکش کرونا

نرخ جهانی بیکاری جوانان باوجود فروکش¬کردن نسبی پاندمی کرونا همچنان روند افزایشی دارد و در سراسر جهان، آمار جوانانی که مشغول به کار یا تحصیل نیستند، نسبت به سال گذشته ۱.۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش آتیه آنلاین و نقل از سازمان جهانی کار، در بازار جهانی کار، وضعیت زنان جوان بدتر از مردان جوان بوده و نسبت اشتغال به جمعیت (EPR) آنان بسیار پایین‌تر است. آمارهای سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که زنان جوان ۱.۵ برابر کمتر از مردان پس از پاندمی کرونا شانس استخدام دارند. از نظر تاریخی، نرخ بیکاری زنان جوان بیشتر از مردان جوان بوده اما پاندمی کرونا این روند را تشدید کرده است.

آمارهای سازمان جهانی کار نشان می‌دهد که وضعیت در مناطق کمتر توسعه‌یافته جهان، قاره آسیا و آمریکای جنوبی به مراتب بدتر است. نرخ بیکاری جوانان در کشورهای آمریکای لاتین در سال۲۰۲۲ همچنان نگران­کننده بوده و میزان آن حدود ۲۰.۵ درصد برآورد می­شود. این گزارش پیش­بینی می­کند که امسال، نرخ بیکاری در مناطق آسیا و اقیانوسیه به ۱۴.۹ درصد برسد.

کشورهای عربی در سال ۲۰۲۲ بالاترین نرخ بیکاری جوانان در سراسر جهان را دارند که حدود ۲۴.۸ درصد پیش­بینی شده است. وضعیت برای زنان جوان در منطقه بدتر بوده و با ۴۲.۵ درصد بیکاری در سال ۲۰۲۲ تقریباً سه برابر میانگین نرخ بیکاری زنان جوان درکل جهان است.

سازمان جهانی کار و کارشناسان آن تاکید کردند که فرصت اشتغال شایسته به همراه آموزش، حق تمام جوانان جهان است و دولت‌ها و وزرای کار و امور اجتماعی کشورهای مختلف موظف به اشتغال­زایی و برنامه‌ریزی برای بازگشت به استانداردهای آماری قبل از پاندمی کرونا هستند. سازمان جهانی کار(ILO) پیشنهاد داده که فرصت‌های شغلی ایجاد شده توسط کشورها به سمت بازارهای فناوری دیجیتال و اقتصاد سبز حرکت کنند.

کد خبر: 53579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =