نگرانی از اعتصاب کارگران راه‌آهن در ایالات متحده آمریکا

اتحادیه راه‌آهن آمریکا پیشنهاد جدید قرارداد با کارفرمایان را رد کرد. سومین اتحادیه بزرگ راه‌آهن ایالات متحده، روز دوشنبه توافق جدید با کارفرمایان را رد کرد و به همین دلیل احتمالات درباره اعتصابی که می‌تواند اقتصاد آمریکا را فلج کند افزایش یافته است. قرار است هر دو طرف قبل پیش از اعتصاب به میز مذاکره برگردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از گاردین، بیش از نیمی از کارگران تعمیر و نگهداری مسیر راه‌آهن به نمایندگی از انجمن تعمیر و نگهداری کارکنان راه‌آهن آمریکا در مخالفت با قرارداد جدید ۵ ساله‌ای رای دادند که شامل افزایش ۲۴ درصدی حقوق و یک پاداش ۵۰۰۰ هزار دلاری برای اعضا بود. تونی کاردول رئیس اتحادیه گفت: «شرکت‌های راه‌آهن‌ هنوز نگران موضوع کمبود مرخصی برای کارگران راه‌آهن بخصوص کمبود مرخصی با حقوق به ویژه در زمان بیماری هستند. همینطور یک سوم مشاغل کارگران این بخش در طول شش سال گذشته از بین رفته و دولت و کارفرمایان برای این موضوع هیچ کاری نکرده‌اند.»

هرچند اعتصاب این اتحادیه هنوز رسماً آغاز نشده اما رئیس اتحادیه میگوید برای جلوگیری از اعتصاب همه ۱۲ اتحادیه که نماینده ۱۱۵ هزار کارگر است باید قرارداد خوبی را با ما امضاء کنند. در بیانیه این اتحادیه آمده است که کارگران از شرایط کار و میزان غرامت دلسرد و ناراحت هستند و درخواست‌های کارفرما را اجرا نمی‌کنند. آنها از این خشمگین هستند که مدیریت هیچ توجهی به کیفیت زندگی آنها ندارد.

جو بایدن ماه گذشته راه‌آهن‌ها و اتحادیه‌ها را تحت فشار قرار داد تا پیش از پایان ضرب‌الاجل اواسط سپتامبر به توافق برسند. همچنین بسیاری از کسب و کارها از کنگره خواستند که در صورت عدم دستیابی به توافق، آماده مداخله در مناقشه و جلوگیری از اعتصاب هستند زیرا بسیاری از شرکت‌ها برای تحویل مواد خام و محصولات نهایی خود به راه‌آهن متکی هستند.

کد خبر: 54386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =