۶۰ درصد نابینایی‌های دنیا قابل درمان است

روز جهانی نابینایان هر ساله در دومین پنجشنبه ماه اکتبر به منظور افزایش آگاهی در مورد اختلالات بینایی، مراقبت از بینایی و سایر مسائل مربوط به چشم برگزار می‌شود. این روز برای افزایش آگاهی در مورد اهمیت سلامت چشم و گرامیداشت چشم‌پزشکان که در سراسر جهان برای مبارزه با این مشکل تلاش می‌کنند، برگزار می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین، آژانس بین‌المللی پیشگیری از نابینایی (IAPB) اعلام کرد که «چشمان خود را دوست داشته باشیم» شعار امسال در روز جهانی نابینایی است. این شعار به دنبال موفقیت کمپین سال گذشته انتخاب شد که در آن ۳.۵ میلیون نفر در این روز اقدام به بررسی سلامت چشمان خود کردند.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر ۲۸۴ میلیون نفر در جهان کم‌بینا و ۳۹ میلیون نفر نابینا هستند. از نظر این سازمان ۶۰ درصد نابینایی‌های دنیا قابل درمان است و حدوداً ۲۰ درصد آن قابل پیشگیری است. بیش از نیمی از افراد نابینا یا کم‌بینا که در سن کار قرار دارند در بازار کار نیستند، به این معنی که کار نمی‌کنند و به دنبال کار نیز نمی‌گردند و تنها ۴۴ درصد از افراد نابینا یا کم‌بینا به سر کار می‌روند در حالی که ۷۹ درصد افراد فاقد معلولیت شاغل هستند.

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به امکانات اولیه مراقبت‌های بهداشتی برای بررسی سلامت چشم‌های خود دسترسی ندارند. این در حالی است که بسیاری از علل مهم نابینایی قابل پیشگیری هستند، اما در اکثر موارد به دلیل نداشتن درمان‌ مناسب، به اختلال بینایی ختم می‌شوند. این روز برای افزایش آگاهی در مورد انجام معاینات منظم چشم به عنوان وسیله‌ای برای مراقبت از سلامت بینایی اهمیت ویژه‌ای دارد.

کد خبر: 54423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =