هم‌افزایی برای تدوین نقشه راه آینده

مجمع جهانی تامین‌اجتماعی سال ۲۰۲۲، به عنوان بزرگترین رویداد این حوزه روز ۲۴ اکتبر و طی مراسمی در کشور مراکش رسماً آغاز به کار کرد و تا ۲۸ اکتبر ادامه خواهد داشت. در این مجمع مسئولان و محققانی از بیش از ۱۵۰ کشور، آخرین یافته‌های خود را در مورد مسائل داخلی و بین‌المللی تامین‌اجتماعی به اشتراک خواهند گذاشت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسا، این نخستین مجمع سه‌سالانه تامین‌اجتماعی پس از پایان همه‌گیری کرونا است و اعضاء مجمع گزارش‌هایی در مورد نقشه راه تامین‌اجتماعی در جهان پس از کرونا و تجربه‌های مقابله با همه‌گیری ارائه خواهند داد.

در نخستین روز این مراسم، انجمن بین‌المللی تامین اجتماعی (ISSA) گزارشی جدید در مورد اولویت‌های جهانی تامین اجتماعی در آینده با توجه به چالش‌های پیش‌روی این حوزه منتشر کرد.

گزارش جدید ایسا با عنوان «اولویت‌های جهانی تامین اجتماعی ۲۰۲۲: روندها، چالش‌ها و راه‌حل‌ها»، دیدگاهی جهانی در مورد تحولات، روندها، چالش‌ها و نوآوری‌ها در تامین اجتماعی را ارائه می‌دهد. این گزارش جامع بر اساس مجموعه‌ای از گزارش‌ها از قاره‌های آفریقا، آمریکا، آسیا و اقیانوسیه و اروپا است که از تاریخ اکتبر ۲۰۲۱ تا مه ۲۰۲۲ منتشر شده است. برخی از پیام‌های کلیدی در این گزارش عبارتند از:

  • شیوه‌های مدیریت تامین‌اجتماعی به واسطه نوآوری‌های دیجیتال در حال تحول هستند، از این رو اتخاذ یک رویکرد کل‌گرا و نهادی ضروری است.
  • شکاف‌های مهم در پوشش تامین اجتماعی باید از طریق اراده سیاسی، تعهدات مالی، برنامه‌های مشارکتی و غیرمشارکتی و همنیطور ظرفیت نهادی برطرف شود.
  • در مواجهه با نیازهای جمعیت سالخورده، احتیاج به مستمری بازنشستگی کافی، تقویت مراقبت‌های طولانی مدت و ترویج سالمندی سالم و همچنین افزایش طولانی‌تر دوره‌ کاری وجود دارد.
  • ارتقاء رشد و انسجام فراگیر باید از طریق توانمندسازی و رویکرد دوره‌های زندگی انجام شود و در این راستا هماهنگی و ادغام مؤثر تأمین اجتماعی با سیاست‌های اشتغال و سایر بخش‌ها ضروری است.
  • پاسخ‌های تامین اجتماعی به همه‌گیری کرونا اهمیت حیاتی ظرفیت نهادی و انعطاف‌پذیری، رسیدگی به شکاف‌های موجود در پوشش تامین اجتماعی و نیاز به گسترش پوشش برای رویارویی بهتر با بحران‌های آینده را آشکار کرد.

حدود ۱۳۰۰ شرکت‌کننده ثبت نام شده از بیش از ۲۸۰ سازمان در ۱۵۰ کشور جهان برای مهم‌ترین رویداد تامین اجتماعی که هر سه سال یک بار برگزار می‌شود، ثبت نام کرده‌اند.

علاوه بر گزارش جهانی، تعدادی گزارش توسط کمیسیون‌های فنی ایسا تهیه و منتشر شده است و این سازمان دستورالعمل‌های جدید و اصلاح شده خود را در مدیریت تامین اجتماعی، در طول دوره برگزاری مجمع جهانی تامین اجتماعی ارائه خواهد کرد.

گزارش جهانی مجمع در قالبی جدید و تعاملی ارائه شده و همچنین در این دوره یک نشریه دیجیتالی مبتنی بر وب طراحی شده است که امکان دسترسی سریع و بررسی عمیق به موضوعات مرتبط، از جمله دسترسی راحت به نمونه‌ها و گزارشات کشورهای مربوطه، روندها، شیوه‌های مناسب کار، مقالات و گزارش‌های آماده‌شده را فراهم می‌کند.

طیف وسیعی از اطلاعات آنلاین و همچنین ارجاعات مرتبط به دستورالعمل‌های ایسا، وبینارها و رویدادهای دیگر که توسط دبیرخانه کل ایسا، با تاکید بر سه ‌سالانه ۲۰۲۲-۲۰۲۰ تهیه شده که به گفته دبیرکل ایسا تجربه‌ای غنی برای سازمان‌های تامین اجتماعی خواهد بود.

کد خبر: 54698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =