پلتفرمی برای افزایش دانش و مهارت کارکنان بهداشتی

راه‌اندازی سامانه آموزشی محصولات کمکی توسط سازمان جهانی بهداشت گام مهمی برای برطرف نمودن نیازها و کم کردن هزینه‌های اقتصادی در جامعه است. سامانه آموزش محصولات کمکی یک برنامه آموزشی پیشگامانه است که برای افزایش دسترسی به محصولات کمکی مورد نیاز برای معلولان و نیازمندان در سطح جهان طراحی شده است. این سامانه قصد دارد تا کارکنان بهداشت جامعه را به دانش و مهارت‌های ارائه محصولات کمکی مجهز کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از سازمان بهداشت جهانی، بیش از ۲.۵ میلیارد نفر در سراسر جهان در زندگی روزمره خود به محصولات کمکی مانند عینک، وسایل کمکی راه رفتن، محصولات کنترل خودداری و کفش‌های درمانی نیاز دارند. برای پاسخگویی به این نیاز فزاینده، سازمان بهداشت جهانی (WHO)سامانه آموزش محصولات کمکی یا TAP را راه‌اندازی کرده است. سامانه آموزش محصولات کمکی یک برنامه آموزشی پیشگامانه است که برای افزایش دسترسی به محصولات کمکی مورد نیاز در سطح جهان طراحی شده است.

سامانه آموزش محصولات کمکی یک پلتفرم یادگیری آنلاین با دسترسی آزاد است که می‌تواند کارکنان مراقبت‌های بهداشتی اولیه مانند پرستاران، پزشکان و کارکنان بهداشت جامعه را به دانش و مهارت‌های ارائه محصولات کمکی مجهز کند.

این آموزش مکمل سایر ابزارها و منابع سازمان بهداشت جهانی در کشورهای حمایت‌گر از بهبود دسترسی به فناوری کمکی معلولان است. سامانه آموزش محصولات کمکی در حال حاضر به ۱۰ زبان، از جمله شش زبان سازمان ملل - عربی، چینی، انگلیسی، فرانسوی، روسی و اسپانیایی در دسترس است.

سامانه آموزش محصولات کمکی این ظرفیت را دارد که کارکنان بهداشتی در سراسر جهان را با دانش و مهارت شناسایی افرادی نیازمند به محصولات کمکی، توانمند کند. دکتر کلایو اونداری، مدیر محصولات بهداشتی، سیاست‌ها و استانداردهای WHO می‌گوید: استفاده از فناوری دیجیتال برای ارائه یک پلتفرم آنلاین جهت دسترسی آزاد به این محصول آموزشی، پیاده‌سازی اهداف سازمان بهداشت جهانی در سطح جوامع محلی را ممکن کرده است.

سامانه آموزش محصولات کمکی از طریق یک رویداد آنلاین و در سراسر جهان راه‌اندازی خواهد شد. این رویداد آنلاین به شرکت‌کنندگان محصولات کمکی مناسب برای طیف وسیعی از مخاطبان را معرفی می‌کند و تجربیات سیاست‌گذاران و مربیان، مدیران مراقبت‌های بهداشتی و ارائه‌دهندگان محصولات کمکی و خانواده‌های آنها را به اشتراک می‌گذارد.

کد خبر: 55338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =