بازیکنان جام جهانی جوانان را به ورزش تشویق می‌کنند

فیفا و سازمان بهداشت جهانی با همکاری وزارت بهداشت عمومی قطر چالش #BringTheMoves را راه‌اندازی کردند و بازیکنان را در جام جهانی ۲۰۲۲ تشویق می‌کنند تا جشن‌های پایان گلی را انجام دهند که توسط طرفداران در سراسر جهان در رسانه‌های اجتماعی برای آن‌ها ارائه می‌شود و جوانان را به بهانه این هشتگ به فعال بودن تشویق می‌کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از WHO، جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا در اینباره گفت: «ما می‌دانیم که ورزش نکردن می‌تواند تأثیر منفی بر سلامت کودکان داشته باشد و فوتبال می‌تواند از رویداد جام جهانی برای انتشار این پیام استفاده کند. این چالش بر آگاهی والدین متمرکز است و بر این حقیقت تاکید می‌کند که کودکان به ۶۰ دقیقه ورزش در روز نیاز دارند. مسئله‌ای که در حال حاضر برای ۸۰ درصد از نوجوانان در سراسر جهان صادق نیست.

این چالش نه تنها کودکان را با قهرمانانشان متحد می‌کند، بلکه از پلتفرم یک جام‌جهانی دیجیتال استفاده می‌کند تا این پیام را بفرستد که همه ما باید فعالیت بدنی داشته باشیم. در آستانه و در طول جام جهانی ۲۰۲۲، کودکان در سرتاسر جهان بازیکنان تیم‌های شرکت‌کننده را به چالش می‌کشند تا گل‌ها را با حرکات جشن گل پیشنهادی آنها جشن بگیرند. جشن‌ گل‌هایی که هواداران با ارسال یک ویدیو در صفحات رسانه‌های اجتماعی و با استفاده از هشتگ #BringTheMoves ارسال کرده‌اند.

یکی از بازیکنان سابق که طی یک دوره درخشان صدها گل را جشن گرفت، دیدیه دروگبا مهاجم سابق تیم ساحل عاج است که اکنون سفیر حسن‌نیت سازمان بهداشت جهانی است.

دروگبا در این‌ باره گفت: «فعال بودن مزایای زیادی برای همه و به ویژه برای کودکان به همراه دارد، در حالی که از نظر جسمی، ذهنی و اجتماعی در حال رشد و تکامل هستند و فعال بودن برای سلامت روحی و جسمی شما نیز مفید است».

آلیسون بکر دروازه‌بان تیم ملی برزیل نیز که سفیر حسن‌نیت سازمان بهداشت جهانی است و به همراه برزیل به قطر خواهد رفت، از این کمپن حمایت کرده است. دروازه‌بان لیورپول در این باره گفت: «من از چالش Bring the Moves حمایت می‌کنم زیرا واقعاً معتقدم بچه‌ها باید فعال باشند. آنها باید در حالی که در سن رشد هستند برای آینده خود فعالیت کنند. من فکر می‌کنم که ما بازیکنان فوتبال، می‌توانیم الهام‌بخش آنها نیز باشیم. بنابراین، اگر بتوانیم بچه‌ها را با خود همراه کنیم و کمی بدنشان را به حرکت درآوریم، خوشحال خواهیم شد.»

این کمپین همچنین کودکان را تشویق می‌کند تا GenMove را دانلود کنند، برنامه دیجیتالی که از هوش مصنوعی برای تشویق کودکان به فعالیت بدنی روزانه در طول جام جهانی فوتبال استفاده می‌کند. نسخه اول GenMove در ۱۹ نوامبر توسط دکتر حنان محمد آل کواری، وزیر بهداشت عمومی قطر و دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی در قطر راه‌اندازی می‌شود.

دکتر تدروس در این باره گفت: «فوتبال، موسیقی و شادی ترکیب عالی برای ترغیب مردم به حرکت کردن و سلامتی هستند. چالش حرکت‌ها، تماماً حول ارتباط ستاره‌های جام جهانی با جوانان در سطح جهان طراحی شده است که مردم را در همه جا تشویق کنند تا از نظر بدنی برای سلامتی بیشتر فعالیت کنند.»

این برنامه بخشی از همکاری فیفا، سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت عمومی قطر است که برای استفاده از قدرت فوتبال در جهت محافظت و ارتقای سلامت همگانی طراحی شده است و به یک طرح الکترونیک بزرگتر درباره حفاظت و ارتقای سلامت در جامعه مرتبط است.

کد خبر: 55483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =