۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 56441

باز شو سِسامی

Sesame Phone  اولین گوشی هوشمند کاملاً بدون لمس در جهان است که توسط افراد معلول و برای افراد دارای معلولیت طراحی شده است
باز شو سِسامی

برای کسانی که با داستان علی‌بابا و چهل دزد آشنا هستند، شنیدن اسم سسامی یادآور یک داستان خیالی است. آنجا که در داستان علی‌بابا برای باز شدن در غار گنج سردسته دزدها از یک کلمه جادویی استفاده می‌کند: «باز شو سِسامی». اما برای معلولینی که از ناتوانی‌های اندام حرکتی رنج می‌برند، این جادو در شکل یک تلفن همراه به واقعیت تبدیل شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، تلفن همراه در دنیای امروز به یک نیاز مشترک برای همه، از جمله افراد دارای معلولیت تبدیل شده است. اما تلفن‌های معمولی برای نیازهای افراد دارای تحرک محدود طراحی نشده‌اند. تلفن سِسامی (sesame phone)، یک گوشی هوشمند بدون لمس است که برای افراد دارای معلولیت طراحی شده و قابل استفاده با حرکات سر است.

حرکات کوچک سر که توسط دوربین جلوی سسامی ردیابی می‌شود، فرد را قادر می‌کند تا بدون دست به گوشی هوشمند فرمان‌های مورد نظر خود را اعلام کند. بنابراین می‌توان بدون لمس کردن به تمام ویژگی‌های یک گوشی هوشمند دسترسی داشت. حرکات مورد نظر دستوری، به گونه‌ای تشخیص داده می‌شوند که انگار از انگشت برای کار کردن با گوشی استفاده می‌کنید؛ تند کشیدن، مرور، پخش و موارد دیگر.

همچنین کنترل صوتی نیز برای ارائه یک تجربه هندزفری واقعی به این تلفن‌ها اضافه شده است. جالب این که برای باز کردن تلفن، کافی است بگویید «باز شو سسامی» تا گوشی شگفت‌انگیز بیدار شود و شروع به ردیابی شما کند.

Sesame Phone که ساخت آن را یک کمپانی به نام Sesame Enable انجام داده است، با کنترل صدا و فناوری ردیابی سر، دنیای جدیدی از ارتباطات و استقلال را به روی جمعیتی گشوده که بیشترین نیاز را به آن دارند؛ کسانی مانند افراد محروم از دست و پا، افرادی که از ALS، بیماری پارکینسون، آسیب‌های نخاعی، مولتیپل اسکلروزیس، آرتریت شدید مچ دست، سندرم تونل و دیگرانی که به عدم استفاده از دست خود محدود شده‌اند.

اکنون شرکت Sesame Phone ربات‌های مورد استفاده سسامی را گسترش داده است و به تازگی این ربات‌ها برای استفاده مختلف، از جمله صفحه کلید گفتاری برای معلولان و همچنین اپلیکیشن سسامی برای استفاده در کامپیوتر را به صورت رایگان در سایت خود منتشر کرده است.

کد خبر: 56441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =