مشاغل فناوری در صدر بازارهای شغلی آسیا

مشاغل توسعه‌دهنده شرکت‌ها و مشاغل فناوری از مهمترین بخش‌های آگهی‌های شغلی در روند پنج ساله اخیر بوده‌اند. رشد هوش مصنوعی، افزایش تمرکز بر امنیت سایبری و تحول دیجیتال در سال‌های اخیر لزوم افزایش نیروی کار در این عرصه را ایجاب می‌کند. با این حال احتمالا این وضعیتی گذرا برای صنعت فناوری خواهد بود.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از لینکدین؛ مشاغلی که موجب رشد شرکت‌ها در نوسانات اقتصادی شده و به ویژه مشاغلی که به دیجیتالی شدن آنها کمک می‌کنند در حال افزایش است. آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که استخدام متخصصان رشد، مشاغل فنی و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی در آسیا از جمله مشاغلی هستند که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۳ استخدام آنها افزایش یابد.

گزارش لینکدین نشان می‌دهد که نسبت مشاغلی که گزینه کار از راه دور را ارائه می‌دهند از ۷.۸ درصد در دسامبر ۲۰۲۱ به ۴.۱ درصد در مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. در واقع جو اقتصادی باعث می‌شود برخی شرکت‌ها از انعطاف‌پذیری ارائه شده در طول همه‌گیری عقب‌نشینی کنند. با این حال شغل‌های فنی یا مهندسی مانند مهندس ابر، مهندس امنیت سایبری، توسعه‌دهنده بک‌اند و مهندس هوش مصنوعی از مواردی هستند که نرخ رشد بالای استخدام از راه دور را در شرق آسیا داشته‌اند.

این مشاغل به ویژه تقریبا نیمی از لیست مشاغل سنگاپور را تشکیل می‌دهند. رشد هوش مصنوعی، افزایش تمرکز بر امنیت سایبری و تغییر مداوم به سمت دیجیتالی شدن منجر به رشد مشاغل فنی می‌شود و با توجه به اینکه سنگاپور به یک مرکز استارت بسیار قدرتمند در سال‌های اخیر تبدیل شده است «غیر منتظره» نیست که مشاغل فناوری بازار داغی در این کشور داشته باشند. از نظر جغرافیایی نیز سنگاپور پایگاه خوبی برای شرکت‌های فناوری است که به دنبال ورود به آسیای جنوب شرقی و سایر بازارهای APAC هستند.

مشاغل فناوری نه تنها به بخش فناوری خدمت می‌کنند، بلکه در سایر بخش‌ها نیز مورد تقاضا هستند زیرا سرمایه‌گذاری در تحول دیجیتال لزوم نیروی کار در این عرصه را ایجاب می‌کند. به علت تحول دیجیتال و تقاضای کلی بالا برای کاریابی در این بخش، انتقال کارکنان به مشاغل دیگر در داخل و در سراسر این صنعت همچنان قوی است. با این حال لینکدین معتقد است این وضعیت یک وضعیت گذرا برای صنعت فناوری خواهد بود و ممکن است سال آینده این صنعت به سطوح عادی استخدام بازگردد.

در جنوب شرقی آسیا بخش‌های فناوری و رسانه، خدمات حرفه‌ای، آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، خدمات مصرف‌کننده، سرگرمی و خدمات اجاره املاک و تجهیزات از جمله بخش‌هایی هستند که مشاغل فنی جدید را به خود جذب کرده‌اند.

لینکدین مشاغل مختلف را از ژانویه ۲۰۱۸ تا ژوئیه ۲۰۲۲ مورد بررسی قرار داده است تا نرخ رشد هر عنوان شغل در یک کشور خاص را محاسبه کند. برای رتبه‌بندی یک شغل، یک عنوان شغلی باید طی پنج سال گذشته شاهد رشد ثابتی در پلتفرم باشد و همچنین تا سال ۲۰۲۲ به اندازه معنی‌داری افزایش داشته باشد. از این طریق جویندگان شغل می‌توانند از این لیست برای برنامه‌ریزی حرکت بعدی در حرفه خود و آمادگی برای دنیای «آینده کار» استفاده نمایند.

کد خبر: 57278

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =