زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر اندونزی را لرزاند

کشور اندونزی به دلیل قرار داشتن بر کمربند آتشفشانی اقیانوس دچار زمین لرزه‌های فراوان و خطرات مرتبط با این پدیده است. در عین حال به دلیل طبیعت بی‌مانند، این کشور به عنوان یک مقصد توریستی مهم در آسیا شناخته شده و از سرتاسر جهان بازدیدکنندگان فراوانی را به خود جذب می‌کند. به تازگی وقوع زمین لرزه‌ها با فاصله زمانی اندک نگرانی‌هایی را درباره امنیت این منطقه ایجاد کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از رویترز؛ آژانس ژئوفیزیک اندونزی (BMKG) اعلام کرد زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر روز سه شنبه غرب جزیره سوماترا در اندونزی را لرزاند که حدود دو ساعت هشدار سونامی را به دنبال داشت.

البته این هشدار سونامی که از مقامات محلی خواسته بود بلافاصله به ساکنان منطقه آسیب دیده دستور دهند تا از سواحل دور شوند، لغو شد.

مرکز لرزه‌نگاری اروپا و مدیترانه (EMSC) پیشتر قدرت این زمین‌لرزه را ۶.۹ ریشتر اعلام کرده بود. این زمین‌لرزه در عمق ۸۴ کیلومتری (۵۲.۲ مایلی) از پوسته زمین و در حدود ساعت ۳ بامداد به وقت محلی (۲۰۰۰ GMT) رخ داد.

داده‌های آژانس ژئوفیزیک اندونزی نشان می‌دهد که تعدادی پس‌لرزه پس از زلزله شناسایی شده که در میان آنها یک پس‌لرزه با ۵ ریشتر قدرتمندترین بود.

عبدالموهاری سخنگوی آژانس کاهش بلایای طبیعی اندونزی گفت که تاکنون خسارت‌های مالی و جانی برای این حادثه گزارش نشده است. همچنین مقامات در حال جمع‌آوری اطلاعات از جزایر نزدیک به مرکز زمین لرزه در سواحل غربی سوماترا هستند.

عبدالموهاری که در هنگام وقوع زلزله خود در «پادانگ» پایتخت سوماترای غربی حضور داشت به خبرگزاری گفت «زمین‌لرزه به شدت احساس شد و برخی از مردم از سواحل دور شدند». وی ادامه داد: «مردم خانه‌های خود را ترک کردند. برخی وحشت‌زده بودند اما اوضاع تحت کنترل بود. در حال حاضر برخی از آنها در حال محل‌های نزدیک دریا هستند».

کد خبر: 59374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =