خبرنگاران دغدغه جامعه را درک می‌کنند

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت :شغل خبرنگاری با تمام مشاغل متفاوت است و افراد حاضر در این عرصه دردی و دغدغه ای را در جامعه درک می‌کنند. 

به گزارش آتیه آنلاین، وزیر کار امروز، چهارشنبه ۱۸ مردادماه در نشست صمیمانه با جمعی از خبرنگاران حوزه کار، اشتغال، تعاون و رفاه بیان کرد: خبرنگاران باید بتوانند در راستای احیای فرائض الهی قلم بزنند و در این حوزه گام بردارند.
مرتضوی در این نشست که مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهید صارمی و شهدای خبرنگار افزود : به فرموده مقام معظم رهبری جنگ حاکم بر جهان جنگ رسانه‌ای است و با این توصیف خبرنگاران در کسوت دفاع از آرمان‌ها و ارزش ها و مرز و بوم، فرهنگ و اجتماع فعالیت دارند.
او ادامه داد: جهاد تبیین ماموریت همه ما است که در این راستا باید در اعتلای آرمان‌های الهی از این جهاد استفاده کنیم.
وی همچنین تاکید کرد : عشق به وطن دوستی و این مرز و بوم و تعصب ایرانی و تعهد انقلابی داشتن در چارچوب جهاد تبیین قرار دارند.
وزیر کار توضیح داد : اگرچه ۱۷ مرداد به صورت سمبلیک روز خبرنگار شناخته می‌شود اما به واسطه تلاش و کوشش دائمی این قشر همه روزها را باید روز خبرنگار دانست.
مرتضوی اضافه کرد : جمع خبرنگاران در رعایت حقوق مردم و جهاد تبیین و همچنین فعالیت در حوزه رسانه گام برمی‌دارند.
وی افزود : امیدواریم که خداوند توفیق خدمت مضاعف به خبرنگاران و توفیق درک این شرایط و فعالان این حوزه را در اختیار ما قرار دهد.

تلاش وزارت کار در تسهیل امور خبرنگاران
مهدی رضوی کیا، رئیس مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه مراسم تجلیل از خبرنگاران گفت: ۱۷ مرداد را به واسطه شهادت محمود صارمی در سال ۱۳۷۷، خبرنگار حاضر در کشور افغانستان روز خبرنگار نامیده‌اند و این شهید را باید نماد کار سخت، پرتلاش و ایثارگران در حوزه رسانه دانست.
او ادامه داد: در مرکز روابط عمومی و امور بین الملل روابط عمومی وزارت کار تلاش در تسهیل امور مرتبط با حوزه فعالیت رسانه داریم.
وی تاکید کرد: امروز رونمایی از پوستر جشنواره رسانه‌ای کارساز را با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهیم داشت.
در پایان این نشست صمیمانه، پوستر نخستین جشنواره تولیدات رسانه ای کارساز با محورهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب های مختلف گزارش، خبر، عکس و فیلم انجام و این جشنواره فعالیت خود را آغاز کرد.


حمایت دولت از دهک‌های پایین درآمدی از طریق کالابرگ الکترونیک 

وزیر کار در ادامه این نشست گفت: یکی از سیاست های دولت در حوزه رفاه حمایت بیشتر و توانمندسازی دهک های کم درآمد است و طرح کالابرگ الکترونیک یکی از راهکارهای تحقق این موضوع به شمار می‌رود. 

به گزارش آتیه آنلاین، وزیر کار امروز، چهارشنبه 18 مرداد در حاشیه مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران بیان کرد :دهک بندی افراد جامعه بر اساس ضابطه و چارچوب مشخص صورت می گیرد. 
او افزود :به دلیل اینکه ملاک پایگاهی رفاهی ایرانیان برای دهک بندی، خانوار قرار گرفته، درآمد خانوار را برای دهک بندی ها مور توجه قرار می دهیم. 
وی در ادامه تاکید کرد :بر همین اساس به واسطه میزان درآمد خانوار، افراد در دهک های یک تا 10 قرار می گیرند. اما برخی اوقات فاصله بسیار کمی بین دهک ها از لحاظ درآمد وجود دارد.
وزیر کار همچنین بیان کرد: افراد با استفاده از سامانه طراحی شده امکان کسب اطلاع لازم در راستای دهک‌بندی مربوط به خود را دارند و در غیر اینصورت افراد از طریق مرکز مراجعات سامانه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امکان پیگیری مسائل مربوطه را خواهند داشت.
 مرتضوی در ادامه توضیح داد :در مرحله اول اجرای این طرح استقبال از طرح کالابرگ الکترونیک توسط افراد مشمول صورت گرفت و در مرحله جدید اجرای این طرح در واقع ترمیم اجرا در دستور کار قرار گرفته است. 
او اضافه کرد :امیدواریم با اجرای تغییرات تازه در طرح کالابرگ الکترونیک شاهد اقبال عمومی برای بهره مندی از مزایای این طرح باشیم.

کد خبر: 62883

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =