آموزش و مهارت‌های شغلی مهمترین خواسته جوانان

گوش دادن به جوانان هنگام تصمیم‌گیری بسیار مهم است، زیرا آنها می‌توانند با ایده‌های تازه، راه‌حل‌های نوآورانه و دیدگاه‌های متنوعی درباره رفع چالش‌ها و شکل‌دهی به نتایج فراگیرتر و پایدارتر یاری رسانند. اخیرا موسسه «همکاری سلامت مادران، نوزادان و کودکان» نتایج یک نظرسنجی درباره وضعیت رفاه جوانان منتشر کرده‌ است که هنوز در حال انجام است. این سازمان امیدوار است تا قبل از شروع یک نشست جهانی در ماه اکتبر، نظرات حداقل یک میلیون جوان را به دست آورده باشد. تا کنون حدود ۴۰ درصد از جوانان به تحصیل و کار به عنوان موارد مهم و تاثیرگذار بر رفاه خود اشاره کردند در حالی که ۲۱ درصد ایمنی و ۱۶ درصد سلامت و تغذیه خوب را عامل رفاه دانستند.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از گاردین؛ بر اساس نتایج اولیه بزرگترین نظرسنجی جهانی از جوانان، کسب تحصیلات خوب و شغل، اولویت اصلی جوانان ۱۰ تا ۲۴ ساله است. در این نظرسنجی که در آن از بیش از ۷۰۰هزار نفر پرسیده شد که چه چیزی باعث بهبود رفاه آنها می‌شود؛ حدود ۴۰ درصد به تحصیل و کار اشاره کردند در حالی که ۲۱ درصد ایمنی و ۱۶ درصد سلامت و تغذیه خوب را عامل رفاه دانستند.

موسسه «همکاری سلامت مادران، نوزادان و کودکان» (PMNCH) که بزرگترین معاهده سلامت و رفاه زنان، کودکان و نوجوانان در سطح جهان محسوب می‌شود، این نظرسنجی را انجام داده است. این سازمان امیدوار است تا قبل از شروع یک نشست جهانی در ماه اکتبر، نظرات حداقل یک میلیون جوان را به دست آورد. این نشست بزرگترین رویداد جهان تا به امروز خواهد بود که بر رفاه نوجوانان متمرکز شده است. اتفاقی که از پی راه اندازی یک جنبش جهانی برای تغییر سیاست‌ها و سرمایه‌گذاری در جهت نیازهای جوانان است که «کمپین تغییر برای ۱.۸ میلیارد جوان» نام دارد و سال گذشته به اجرا درآمد.

تاکنون تقریباً نیمی از پاسخ‌دهندگان در نظرسنجی (۴۷.۲٪) بین ۱۵ تا ۱۹ سال سن دارند. بیش از دو سوم (۶۸.۸٪) از آفریقا و کمی بیش از یک چهارم (۲۷.۵٪) از جنوب شرق آسیا هستند. بیشترین تعداد پاسخ‌دهندگان مربوط به هند (۱۷.۲%)، اوگاندا (۱۲%)، اندونزی (۱۰.۲%) و زامبیا (۸.۴%) بوده است.

«هلگا فوگستاد»، مدیر اجرایی PMNCH، در اینباره گفت: نتایج نظرسنجی «بر میزان تأثیر دنیای گسترده‌تری که جوانان در آن زندگی می‌کنند... بر نگرانی‌ها در زمینه امنیت مالی و نیاز به مهارت تأکید می‌کند».

جمعیت جوان در جهان بیش از هر زمان دیگری در تاریخ است. ، با این حال PMNCH معتقد است، بسیاری از ۱.۸ میلیارد جوان امروزی به دلیل قوانین فعلی و سرمایه‌گذاری‌هایی که در مسیر شکوفایی آنها نیست، به پتانسیل کامل خود دست پیدا نمی‌کنند. در سال ۲۰۲۲، تعطیلی مدارس در کشورهای با درآمد کم و متوسط در طول همه‌گیری کووید-۱۹ باعث شد تا ۷۰ درصد از کودکان ۱۰ ساله قادر به خواندن یا درک یک متن ساده نباشند، رقمی که پیشتر و در سال ۲۰۲۰ حدود ۵۳ درصد بود.

مدیر اجرایی PMNCH، «فاگستاد» گفت امیدوار است نتایج این نظرسنجی که روز پنجشنبه منتشر شده، بر سیاست‌ها تأثیر بگذارد. او گفت: «اگر دولت‌ها در مورد نیازهای جوانان صریح نباشند، مردم با جان خود این هزینه‌ها را خواهند پرداخت و پیامدهای منفی سلامت ادامه خواهد داشت».

درگیر کردن جوانان در فرایند تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری و سرمایه‌گذاری ما را قادر می‌سازد تا بر تصمیماتی که بر زندگی و آینده جامعه ماثر است تأثیر بگذاریم. این نظرسنجی هم از طریق مصاحبه حضوری با جوانانی که دوره‌های آموزشی ویژه را گذرانده‌اند و هم از طریق شبکه‌های مجازی انجام می‌شو و اهمیت پرداختن به شکاف‌های آموزشی و حمایت از بهبود آموزش و بهداشت برای جوانان در جامعه را برجسته می‌کند.

کد خبر: 63039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =