نگاهی به سلامت چشم‌ها در محیط کار

سازمان بین‌المللی کار (ILO) و آژانس بین‌المللی پیشگیری از نابینایی می‌گویند حدود ۱۳ میلیون نفر با اختلال بینایی مرتبط با شغلشان زندگی می‌کنند. در گزارشی که توسط سازمان بین‌المللی کار در زمینه اختلالات بینایی مرتبط با حوادث شغلی تهیه شده است، راهنمایی‌ها و توصیه‌های فوق‌العاده مفیدی برای نحوه محافظت و ارتقای سلامت چشم در محیط کار ارائه می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از سازمان بین‌المللی کار؛ مطابق آخرین پژوهش‌های سازمان بین‌المللی کار با توجه به ۱۳ میلیون نفر با اختلال بینایی مرتبط با کار خود مواجه هستند و تخمین زده می‌شود که سالانه ۳.۵ میلیون آسیب چشم در محل کار اتفاق می‌افتد. میزانی که برابر با یک درصد از تمام صدمات غیرکشنده شغلی است.

سلامت چشم به‌ طور قابل‌توجهی بر بازار کار تأثیر می‌گذارد؛ کارگرانی که دارای اختلال بینایی هستند ۳۰ درصد کمتر از افرادی که فاقد این مشکل‌اند می‌توانند شغلی داشته باشند. توسعه اقتصادی نقش مهمی در شیوع اختلال بینایی دارد، به‌طوری که در مناطق با درآمد پایین و متوسط این اختلال حدود چهار برابر بیشتر از مناطق پردرآمد است.

مطالعات سازمان بین‌المللی کار در این مورد نشان می‌دهد که بیش از ۹۰ درصد موارد اختلال بینایی از طریق مداخلات موجود و بسیار مقرون‌به‌ صرفه قابل پیشگیری یا درمان هستند. این امر نیازمند ابتکارات هماهنگ جهانی، ملی و محلی به ویژه در محیط کار است تا محافظت از کارگران و رفاه آنها میسر گردد؛ چرا که سلامت چشم بخشی جدایی‌ناپذیر از سلامت کارگران و کیفیت زندگی افراد است.

در این پژوهش تاکید شده است که برنامه‌های ایمنی و بهداشت شغلی (OSH) برای محافظت از بینایی کارگران باید با سه هدف طراحی شوند: جلوگیری از قرار گرفتن در معرض خطرات خاص در محل کار؛ حفاظت از سلامت فعلی چشم کارگران؛ و گنجاندن سیستمی ارزیابی ریسک از دست دادن بینایی طبیعی کارگران در محیط کار.

کارگران باید از خطراتی که ممکن است بر سلامت چشم آنها تأثیر بگذارد مطلع شوند. کارگران و نمایندگان آنها نیز باید در مورد برنامه‌ها و مداخلات سلامت چشم در محل کار مورد مشورت قرار بگیرند.

سازمان بین‌المللی کار بر اهمیت حفاظت از ایمنی و سلامت کارگران از جمله چشمان آنها تاکید می‌کند. با اولویت دادن به آگاهی از سلامت چشم و اجرای موثر برنامه‌های حفاظتی، می‌توان اطمینان حاصل کرد که کارگران به یک محیط کار ایمن و سالم دسترسی دارند. «خواکین نونز»، رئیس اداره «کار، بازرسی کار و ایمنی و بهداشت شغلی» ILO در اینباره گفت: حفاظت از سلامت کارگران رفاه کلی آنها را تضمین می‌کند، اختلافات را کاهش می‌دهد و منجر به افزایش بهره‌وری می‌گردد».

این مطالعه یک ماه پیش از روز جهانی بینایی انجام شده است، امسال این روز با شعار «در محل کار به چشمان خود عشق بورز» بر اهمیت سلامت چشم در محل کار تاکید دارد. این سازمان از کارفرمایان در سراسر جهان می‌خواهد که سلامت چشم کارکنان خود را در اولویت قرار دهند.

کد خبر: 63843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =