توسعه مهارت‌ها به جای شغل مادامالعمر

تغییر فناوری مهارت‌های مورد نیاز را تغییر می‌دهد و نیازهای جدید، نیروی کار جدیدی را می‌طلبد. به همین دلیل و با توجه به بحران نیروی کار، آموزش نیروی کار تبدیل به بخش مهمی از فرآیند بازار کار کنونی کشورهای اروپایی شده است. فناوری به سرعت در حال تغییر دنیای کار احتمالاً تا سال ۲۰۳۰ بیش از یک میلیارد شغل را تغییر خواهد داد. اکنون متاثر از همه‌گیری کرونا مهارت‌ها در حال کمتر شدن است اما از طرف دیگر شرکت‌ها باید خود را با نیاز تکنولوژیک جدید تطبیق دهند.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از رویترز؛ مدیر عامل شرکت کارکنان ایالات متحده ManpowerGroup گفت که شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای توسعه مهارت‌ها را به جای ارائه مشاغل مادام‌العمر در اولویت قرار داده‌اند زیرا تغییرات تکنولوژیکی باعث کمبود مهارت‌ها در دنیای پس از همه‌گیری کرونا شده است.

اکنون کارفرمایان قول یک حرفه ۱۵ ساله را نمی‌دهند اما آنها قول می‌دهند که وقتی کسی به سازمانشان ملحق شود مهارت‌هایی را توسعه خواهد داد که او را ارزشمندتر می‌سازد و آینده شغلی و انتخاب‌های بعدی او را توسعه می‌دهد.

این سازمان پیش‌بینی می‌کند که طی بیست سال بعد کارگران به طور منظم از طریق استخدام خود درگیر توسعه مهارت‌ها خواهند بود و توسعه مهارت جایگزین حرفه‌های طولانی مدت خواهد شد. مسئله مهم این است که فناوری مهارت‌های مورد نیاز را تغییر می‌دهد و نیازهای جدیدی را ایجاد می‌کند. اکنون متاثر از همه‌گیری کرونا مهارت‌ها در حال کمتر شدن است. مسئله‌ای که سازمان‌ها، اقتصادها و بازارهای کار باید در بلندمدت با آن مقابله کنند.

بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، فناوری به سرعت در حال تغییر دنیای کار احتمالاً تا سال ۲۰۳۰ بیش از یک میلیارد شغل را تغییر خواهد داد و نیروی انسانی باید خود را با این تغییر سازگار کند. با وجود این تخمین، جای تعجب نیست که سازمان «غیردولتی اقتصاد جهانی» یک وضعیت اضطراری برای بازآموزی مهارت اعلام کرده است.

از آنجایی که نیروی کار با آینده‌ای نامشخص روبرو است، برای همگام شدن با تکنولوژی به سرعت در حال تغییر و تکامل، نیروی کار نیز باید تکامل پیدا کنید. به همین دلیل است که اکنون، بیش از هر زمان دیگری، جوامع به یادگیری مادام‌العمر نیازمندند.

یادگیری مادام‌العمر تعهدی برای خودسازی از راه آموزش مداوم است. این عبارتی است که برای توصیف خودسازی، چه شخصی، چه حرفه‌ای یا دانشگاهی استفاده می‌شود و بیشتر بر ویژگی‌های انفرادی تکیه دارد.

کد خبر: 57123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =